“ |
|
„ | |
— Jeb о командном блоке[1] |
Эта статья — о командном блоке. О том, как использовать команды, см. Команды консоли.
Командный блок (англ. Command Block) — это блок, который способен выполнять команды. Этот блок нельзя получить без использования читов, поэтому в основном он используется на серверах для создания особых механизмов.
Получение[]
Раньше чтобы выдать себе командный блок, нужно было использовать команду /give @s command_block
(@a-все игроки,
@p-ближайший игрок,
@s-вы) или /give Ваш_ник command_block
. Но в снапшоте 22w44a была добавлена возможность взять командный блок из меню творческого режима, с 1.19.3 появляется в творческом инвентаре только с включенной опцией «Вкладка оператора» в меню «Управление». Чтобы сразу поставить командный блок, можно использовать команду /setblock координаты command_block
или /fill начало конец command_block
.
Как и другие блоки, этот блок хранит NBT данные; СКМ+Ctrl будет копировать командный блок вместе с командой и другими параметрами.
Командные блоки недоступны в инвентаре Творчества и не могут быть сломаны в Выживании. Командный блок не горит и не может быть сдвинут поршнем.
Использование[]
Командный блок может выполнять команды консоли, записанные в него, когда активирован редстоун-сигналом. С версии 1.9 может работать без сигнала (если установлена настройка «Всегда включён» или «Always active»). Он всегда имеет высший уровень доступа, а значит, может исполнять все доступные в игре команды, кроме большинства серверных (/stop
, /ban
, /kick
и т. д.), а также /debug
, /publish
и /reload
.
Добавлять и изменять код в командном блоке можно через его интерфейс (открывается использованием кнопки «Использовать предмет» на командном блоке). Игрок может открыть интерфейс только находясь в режиме Творчества. Для использования командного блока на сервере, в файле server.properties должны быть установлены следующие значения:
enable-command-block
должно иметь значениеtrue
op-permission-level
должно иметь значение2
и более (по умолчанию 4)
На сервере его могут открывать только игроки со статусом оператора.
Интерфейс командного блока[]
-
Интерфейс командного блока
-
Интерфейс командного блока с выполненной командой
Командная строка[]
Команды вводятся в верхнюю строку интерфейса. Максимальное количество символов, умещающихся в одном командном блоке — 32 500, но строка может показывать только первые несколько десятков. Прокручивать текст можно с помощью кнопок ← и →, если зажать Ctrl при прокрутке, она значительно ускорится. Автоподстановка команд производится кнопкой Tab ↹ (пример: /to
+ Tab ↹ → /toggledownfall
).
Подстановка символа /
перед вводом команды необязательна, он не влияет на выполнение команды.
Под командной строкой находятся подсказки по выбору целей для команд консоли.
Строка вывода[]
В нижней строке интерфейса выводится последний результат выполнения команды данным командным блоком при успешном выполнении, или отчёт об ошибке при невозможности выполнения. Изначально эта строка пуста. Текст в ней не редактируется игроком.
Кнопка справа от строки вывода определяет, должен ли отчёт быть сохранён и отображён (O
когда включено сохранение и отображение отчёта, и X
в обратном случае), по умолчанию — O
. Командный блок, отображающий отчёт и беспрерывно исполняющий команду, будет постоянно обновляться. Если 64 командных блока будут обновляться в одном и том же чанке, произойдёт обновление этого чанка и, возможно, некоторых соседних, что может значительно понизить количество кадров в секунду (FPS) для игроков, поэтому рекомендуется отключать вывод отчёта при возможности.
Импульсный/Цепной/Цикличный[]
Нажав на кнопку «Impulse/Chain/Repeat», командный блок сменит свой тип.
- Impulse Цвет текстуры: оранжевый. Выполняет команду лишь единожды при активации.
- Chain Цвет текстуры: аквамарин (голубовато-зелёный). Активируется только если включён, и при этом активировался первый блок цепочки (цепочка составляется из одного командного блока типа «Импульсный» или «Цикличный» и неограниченного количества блоков типа «Цепной», направленных друг на друга по цепочке). Выполняет команду когда до него доходит очередь (если предыдущие командные блоки цепочки уже попытались выполнить свои команды). Если блок, состоящий в цепочке, оказывается выключен, цепочка не прерывается и следующим свою команду пытается выполнить следующий не выключенный блок цепочки.
- Repeat Цвет текстуры: фиолетовый. Выполняет команду каждый игровой такт (двадцать раз в секунду) пока включён.
Условный/Безусловный[]
При нажатии на кнопку «Conditional/Unconditional» меняется поведение блока.
- Conditional или «Условный» командный блок будет пытаться выполнить команду только в случае, если последняя попытка выполнить свою команду стоящего «сзади» командного блока была успешной.
- Unconditional или «Безусловный» командный блок будет выполнять команду при стандартных условиях выполнения команды для командных блоков своего типа.
По умолчанию — «Unconditional»
Нужен Редстоун-сигнал/Всегда включён[]
Нажав кнопку «Always active/Needs Redstone», можно переключать зависимость командного блока от сигнала красного камня.
- Needs Redstone: командный блок в этом режиме не будет выполнять команд, пока не получит сигнал красного камня.
- Always active: командный блок в этом режиме не будет требовать сигнала красного камня (будет постоянно включённым).
По умолчанию у импульсного и цикличного — Needs Redstone, у цепного — Always active.
Принять/Отменить[]
При нажатии на кнопку «Done» в интерфейсе командного блока или кнопку «принять» (↵ Enter) клавиатуры, тот закрывается и сохраняет все внесённые в него изменения.
При нажатии на кнопку «Cancel» в интерфейсе командного блока или кнопку «отменить» (Esc) клавиатуры, тот закрывается, не сохраняя внесённые в него изменения.
Сбор информации из командного блока[]
Есть несколько способов собрать данные с командного блока после его попытки выполнить команду:
Компаратор[]
Если поставить компаратор лицевой стороной от командного блока, он будет выдавать сигнал с силой, соответствующей успешности выполнения команды (0/1 — «не удалось выполнить»/«выполнено успешно» соответственно или 0-15 — найдено соответствующее количество сущностей/блоков, удовлетворяющих команде. Если таких более 15, выдаётся максимальный (сила 15) сигнал).
Компаратор выдаёт сигнал, соответствующий результату крайнего выполнения команды, даже если после этого командный блок был выключен.
Сообщение[]
Выводимые командным блоком сообщения уведомляют об успешном выполнении команды или о невозможности её выполнения. Отчёты командных блоков появляются в следующих местах:
- Строка вывода
- Протокол крайнего выполнения команды находится в строке вывода, которую можно увидеть, открыв интерфейс самого командного блока, если вывод не был отключён (см. строка вывода).
- Чат
- Сообщение о результате выполнения команды командным блоком присылаются в чат игроку в одиночной игре и операторам сервера в сетевой, если ранее не была прописана команда
/gamerule commandBlockOutput false
. Некоторые команды направлены на написание текста в чат (/me
,/say
и/tell
). На такой текст вышеуказанная команда не действует. - Журнал сервера
- Сообщение о результате выполнения команды командным блоком записываются в журнал (лог) сервера, если не была прописана команда
/gamerule logAdminCommands false
.
Статистика командного блока[]
Командные блоки могут записывать различные результаты успешного выполнения команд в списки задач, такие как:
- SuccessCount: количество успешных выполнений (по аналогии с компаратором см. cбор информации из командного блока, но не ограничено значением 15).
- AffectedBlocks: количество блоков, на которые подействовала команда.
- AffectedEntities: количество сущностей, на которые подействовала команда.
- AffectedItems: количество предметов, на которые подействовала команда.
- QueryResult: значение, возвращённое командой.
Цели, которые необходимо отслеживать, можно указать, выполнив команду /stats
или непосредственно изменив данные NBT-тега командного блока с помощью команды /blockdata
.
Руководство[]
Указатель на сущность может иметь привязку к конкретному типу сущности. Задаётся эта привязка аргументом
type
— Как пример, команда/kill @e[type=Skeleton]
убьёт всех скелетов, а команда/kill @e[type=!Player]
убьёт все сущности, не являющиеся игроком.
Также если командный блок переименовать на наковальне и ввести в него команду /say
, то при активации в чат выведется вписанное сообщение. Но перед сообщением вместо символа @ появится имя, которое было дано командному блоку.
Также были замечены особенности, в расположении командных блоков и порядком исполнения команд, при подключении нескольких блоков к одному источнику питания:
-
Расположение командных блоков относительно источника питания
-
Вывод командных блоков
Вот расположение командных блоков относительно сторон света:
-
Юг
-
Запад
-
Север
-
Восток
Значения[]
ID блока[]
Java Edition
Название | Идентификатор | Теги предмета (JE) | Форма | Ключ перевода |
---|---|---|---|---|
Командный блок | command_block |
dragon_immune wither_immune |
Блок и предмет | block.minecraft.command_block
|
Цепной командный блок | chain_command_block |
dragon_immune wither_immune |
Блок и предмет | block.minecraft.chain_command_block
|
Цикличный командный блок | repeating_command_block |
dragon_immune wither_immune |
Блок и предмет | block.minecraft.repeating_command_block
|
Название | Идентификатор |
---|---|
Блок-сущность | command_block
|
Bedrock Edition
Название | Идентификатор | Числовой ID | Форма | Ключ перевода |
---|---|---|---|---|
Командный блок | command_block |
137 |
Блок и предмет | tile.command_block.name
|
Цепной командный блок | chain_command_block |
189 |
Блок и предмет | tile.chain_command_block.name
|
Цикличный командный блок | repeating_command_block |
188 |
Блок и предмет | tile.repeating_command_block.name
|
Название | Идентификатор |
---|---|
Блок-сущность | CommandBlock
|
Нумерация данных[]
Байты | Значения |
---|---|
0x1 | Устанавливается, если командный блок был активирован ранее. |
0x2 0x4 0x8 |
(Не используется) |
Состояния блока[]
Название | Значение | Описание |
---|---|---|
conditional | true false |
true , если командный блок находится в условном режиме. |
facing | north south east west up down |
Направление, куда указывает командный блок. |
Галерея[]
-
Первый скриншот[2]
-
Второй скриншот[3], демонстрирующий выполнение команды
-
Опция conditional меняет текстуру стрелки командного блока
-
Командные блоки в вагонетках
История[]
Официальный выпуск Java Edition | ||
---|---|---|
27 июля 2012 | Джеб в своём твиттере опубликовал информацию о блоке, предназначенном для режима Приключения. Он начал размещать идеи, фотографии и намеки на те функции, которые блок будет выполнять. | |
Во время AMA Нотч намекнул, что блок будет добавлен в 1.4. | ||
1.4 | 12w32a | Командный блок был добавлен в игру. |
12w38a | Был добавлен расширенный синтаксис указания цели. | |
1.7.2 | 13w37a | Появилась возможность ставить блоки с помощью команды setblock. |
13w39a | Была добавлена вагонетка с командным блоком. | |
Возможна ошибка с тем, что командный блок не увидит компаратор. | ||
1.8 | 14w07a | Раздатчики могут устанавливать командные блоки. |
1.9 | 15w34a | Была переработана текстура командного блока. Теперь командный блок можно настроить на выполнение трёх функций: Impulse (активирует командный блок), Chain (активирует командные блоки по цепочке) и Repeat (повторяет заданную команду несколько раз в секунду, не останавливаясь). Командные блоки также имеют направление, как и поршни. |
15w34b | Добавлены две новые функции: Условная и Безусловная. При функции «Условная» командный блок выполнит команду только если команда предыдущего блока была успешно выполнена. | |
15w35a | Снова обновлены текстуры командного блока. Добавлены новые опции для командного блока: Всегда активен и/или Нуждается в настройках красного камня. | |
1.12 | 17w16a | Улучшена производительность у цепного командного блока. |
17w18a | Проведена оптимизация ошибочных условий в командных блоках. | |
1.12-pre6 | Авто-завершение команды с помощью Tab ↹ в командных блоках больше не добавляет / перед командой. |
|
1.13 | 18w21a | Изменён цвет всплывающей подсказки у командного блока и его разновидностей. |
1.13-pre1 | Исправлена ошибка, которая гласит, что «Завершение табуляции команд в командных блоках не работает». | |
1.14 | 18w47b | Изменены текстуры командного блока и цикличного командного блока. |
Официальный выпуск Pocket Edition | ||
1.0.5 | build 1 | Командный блок добавлен в игру. |
Официальный выпуск Bedrock Edition | ||
1.8 | beta 1.8.0.8 | Командный блок теперь имеет имя по умолчанию «!» вместо «@». |
1.12 | beta 1.12.0.2 | Добавлено авто-завершение команды с помощью Tab ↹ в командных блоках. |
Добавлена опция «Задержка» для командного блока, реализующая задержку между выполнениями команд в количестве тактов красного камня, указанном в значении данного поля. |
Проблемы[]
Отчёты об ошибках, связанных с «Командный блок», поддерживаются в системе отслеживания ошибок Mojira. Сообщайте о найденных ошибках там (на английском языке).
Интересные факты[]
- Если в мультиплеере во время передвижения на вагонетке зайти в командный блок, то минув несколько блоков, вы автоматически выйдете из его интерфейса.
Примечания[]
- ↑ https://twitter.com/jeb_/status/228829830731427840
- ↑ https://twitter.com/jeb_/status/228829830731427840
- ↑ https://twitter.com/jeb_/status/228848952240373761
A command block is a block that can execute commands. Because it cannot be obtained or edited in Survival mode without cheats, it is primarily used on multiplayer servers, in Creative worlds, and custom maps.
An impulse command block is the default block type, it executes only once when activated.
A chain command block executes every time when triggered.
A repeating command block executes every game tick as long as it is activated.
Obtaining[]
In Java Edition, command blocks are available in the Creative inventory under the «Operator Utilities» tab, if the «Operator Items Tab» setting in the «Controls» Options tab is set to «ON». Across both Java and Bedrock editions, they can either be obtained by using the pick block control, or by using various commands, such as /give @s minecraft:command_block
, or /setblock ~ ~ ~ command_block
.
Just like other blocks that can store NBT data, using pick block + CTRL copies the command and options inside the command block. This allows it to be placed elsewhere without having to re-enter the data inside.
Command blocks are not flammable, and have the same blast resistance as bedrock. Command blocks, structure blocks, and jigsaw blocks cannot be mined in Survival.
Command blocks can be placed by a non-operator player.
Usage[]
A command block can execute commands when activated by redstone power. It always has permissions of 2 level[Java Edition only]/1 level[Bedrock Edition only], so it can be used to allow a specific use of a command by players who can’t use that command in general (for example, allowing anyone to obtain a specific item with /give
without allowing everyone to /give themselves whatever they want).
A command block has an orientation that determines the chain command block to activate, and the blocks to be checked to see if a command block in «Conditional» mode executes.
To execute the command, in Java Edition in multiplayer enable-command-block
in the server.properties file must be set to true
(default is false
); in Bedrock Edition «Command Blocks Enabled» in options must be enabled.
Modification[]
Java Edition command block GUI.
To enter command or modify the command block, use the Use Item control on the command block to open the command block GUI (graphical user interface). The GUI opens only if the player is in Creative mode, and has the proper permissions. That means, in singleplayer, «Allow Cheats»[JE only] or «Activate Cheats»[BE only] in options must be enabled. In multiplayer, Gui can be opened only by operators in Creative mode, and in Java Edition op-permission-level
in the server.properties file must be set to 2
or above (default is 4).
In Java Edition to enter command or modify the command block, enable-command-block
in the server.properties file must be set to true
(default is false
).
Bedrock edition command block GUI.
In Java Edition, opening the GUI in singleplayer pauses the game.
- Console Command[JE only]/Command Input[BE only]
- Commands can be entered in the top text pane. The text limit for commands in a command block is 32,500 characters, but the text pane can show only a small portion of this amount at a time.
- Commands in a command block do not need to be prefixed with the forward-slash (
/
) as they do in the chat window, but doing so still works.
- Press Tab ↹ to complete words or cycle through options.
- In Bedrock Edition, below the console command text pane are some reminder tips about how to use target selectors.
- Previous Output
- The bottom text pane displays the output message (success or failure) of the last executed command (it is blank[JE only] or «
-
«[BE only] initially). Its text is not editable.
- A button to the right of the Previous Output text pane[JE only] or the left of the «Previous Output»[BE only] specifies whether the last output should be stored and displayed. It is
O
[JE only]/enabled[BE only] when the output text should be stored andX
[JE only]/disabled[BE only] when the output text should not be stored. For worlds with many command blocks, especially command blocks running on fast clocks, not storing the output text can reduce memory and storage requirements.
- If gamerule
sendCommandFeedback
is true (the default), default toO
[JE only]/enabled[BE only]. Otherwise defaults toX
[JE only]/disabled[BE only].
- Block Type
Left: «Impulse» block type.
Middle: «Chain» block type.
Right: «Repeating» block type.
Top: «Unconditional» mode.
Bottom: «Conditional» mode.
- Click the «Impulse/Chain/Repeat»[JE only]/»Block Type»[BE only] button to change the command block’s type. The default state is «Impulse», but non-default command blocks can be obtained and placed. The command block also changes color when changing its command block type:
-
- «Impulse» command blocks are orange. They execute once every time they are activated.
- «Chain» command blocks are green. They execute once every time they are triggered if they have been activated.
- «Repeat» command blocks are purple. They execute their commands once every one game tick (or more[BE only]) as long as they are activated.
- Condition
- Click the «Conditional/Unconditional»[JE only]/»Condition»[BE only] button to change the command block’s conditional behavior:
- «Conditional»: A command block in conditional mode executes its command only when the command block behind it has executed successfully («Success count» is greater than 0).
- «Unconditional» (default): A command block in unconditional mode executes its command even if there’s a command block behind it that didn’t execute its command successfully.
- «Behind it» in the sense of opposite to the direction the command block is facing, regardless of chain direction or even if chaining is occurring.
- Redstone
- Click the «Always Active/Needs Redstone»[JE only]/»Redstone»[BE only] button to change the command block’s activation requirements:
- «Needs Redstone» (the default for impulse and repeat command blocks): A command block in the «Needs Redstone» setting can be activated only with redstone.
- «Always Active» (the default for chain command blocks): The command block is activated when set to «Always Active». Then it is always active even without redstone activation.
- Execute on First Tick[BE only]
- Specifies whether a repeat command block executes its command as soon as it is activated. If it’s disabled, executes the first time after the delay from the time when it is activated.
- Delay in Ticks[BE only]
- For impulse or chain command block, specifies how many game ticks it delays before executing a command after it is activated or triggered.
- For repeat command block, specifies how many game ticks it delays to execute again.
- Note that for impulse or repeat command block, 0 and 1 work the same; the game takes 0 as 1. However, For chain command block, 0 and 1 are different.
- Hover Note[BE only]
- Specifies the name of the command block, which can be seen when you point to the block. It is also used for message commands. If the command block had been named in an anvil before placement, that name is used as well. If it is empty, defaults to
!
.
- Done
- In Java Edition, click the «Done» button or ↵ Enter to save the command and leave the command block GUI.
- In Bedrock Edition, close the GUI to save the command and changes.
- Cancel
- Click the «Cancel» button or Esc[JE only]to leave the command block GUI without saving any changes.
Activation[]
Command blocks are redstone mechanisms and can be activated by:
- An adjacent active power component: for example, a lever, a block of redstone, a daylight sensor, a button etc.
- An adjacent powered block (for example, an opaque block with an active redstone torch under it)
- A powered redstone comparator or redstone repeater facing the mechanism component
- Powered redstone dust configured to point at the command block (or on top of it) or directionless; a command block is not activated by adjacent powered redstone dust that is configured to point away from it.
A command block can also be activated by setting it to «Always Active» mode.
When activated, a command block executes its command, depending on the command block’s type:
- An impulse command block executes its command once.
- A chain command block does not execute its command until it is triggered.
- A repeat command block executes its command once every one game tick (or more[BE only]) until no longer activated.
Execution[]
An impulse command block, when it is activated, checks whether the command block behind it has executed successfully (if in conditional mode). After the delay of 1 game tick (or more[BE only]), if the condition is met before the delay (if in «Conditional» mode), it executes its command once and triggers the chain command block it is pointing to.
A repeat command block, when it is activated, after 1 game tick (always 1 no matter how many «Delay in Ticks» is), checks whether the command block behind it has executed successfully (if in conditional mode). If the condition is met, and if «Execute on First Tick» is enabled in Bedrock Edition, it executes its command once and triggers the chain command block it is pointing to. If it is still activated, it then checks, executes, and triggers the chain command block again after 1 game tick (or more[BE only]).
When executing a command, it also updates its success count: If in «Conditional» mode, if the command block behind it didn’t execute successfully, it sets its success count to 0. Otherwise, it sets it to the success count of the command.
Also:
- When an impulse or repeat command block in «Needs Redstone» mode with a command is placed or is cloned by a command to a powered location, the new command block executes its command only if it hasn’t been activated with redstone. In Java Edition, it also needs a block update to execute its command.
- When an impulse or repeat command block in «Always Active» mode with a command is placed or is cloned by a command to a powered location, the new command block executes its command only if it hasn’t been activated with redstone.
- When an impulse or chain command block is set to «Repeat», if it has been activated, checks whether the command block behind it has executed successfully (if in conditional mode). After 1 game tick (always 1 no matter how many «Delay in Ticks» is), if the condition is met, it executes its command once and triggers the chain command block it is pointing to. Then it checks, executes, and triggers the chain command block again after 1 game tick (or more[BE only]).
Trigger and chaining[]
If any command block having executed its command (whether successfully or unsuccessfully) faces a chain command block, it triggers the chain command block to also attempt execution.
When a chain command block is triggered,
- If it has been activated,
- It checks whether it is in «Conditional» mode and the command block behind it hasn’t executed successfully (Behind in the sense of the direction it is facing, not in the sense of which command block chained to it),
- If true, it triggers another chain command block it is facing, without executing the command.
- If false, it checks whether it has been already executed in this game tick. If false, it executes the command and triggers another chain command block it is facing. If true, it does nothing. That means that chained execution cannot be passed to a command block that has already executed in that game tick (loops execute only once).
- It checks whether it is in «Conditional» mode and the command block behind it hasn’t executed successfully (Behind in the sense of the direction it is facing, not in the sense of which command block chained to it),
- If it has not been activated, it triggers the chain command block it is facing to attempt execution.
Chained command blocks execute simultaneously in the same game tick in the order they are chained.
In Bedrock Edition, it can also delay before executing commands if «Delay in Ticks» is not 0:
- When it is triggered,
- If it has been activated, the chain command block checks whether the command block behind it has executed successfully (if in conditional mode), then it delays.
- After a delay, if the condition is met before the delay (if in «Conditional» mode), it executes its command once and triggers the chain command block it is pointing to no matter whether the condition met.
- If it has not been activated, it triggers (without delay) the chain command block it is facing to attempt execution.
- If it has been activated, the chain command block checks whether the command block behind it has executed successfully (if in conditional mode), then it delays.
In Java Edition, it can execute multiple times in the same game tick if «UpdateLastExecution» is set to false. In this case, it does not check whether it has already executed in this game tick.
If the chain command block has been activated when triggered, it also updates its success count: If in «Conditional» mode, if the command block behind it didn’t execute successfully, it sets its success count to 0. Otherwise, it sets it to the success count of the command.
Output[]
When activated, a command block can produce multiple types of output:
Success count[]
- A command block can power a redstone comparator facing away from it (possibly separated by a block) with signal strength specific to the success count. Success count is an integer between 0 to 2,147,483,647 (inclusive).
- The signal strength always reflects the last command executed, even after the command block is deactivated.
- In Java Edition, success count is usually 0 or 1, except for
/function
and/execute
.
- In Bedrock Edition, success count is an integer related to the command (e.g., the number of players affected by the command, the number of blocks that were altered, the value returned by the command, etc.)
- In Java Edition, leaving the command block GUI by clicking «Done» or pressing ↵ Enter resets the success count to 0, regardless of whether changes were made in the GUI. In Bedrock Edition, leaving the GUI with changes resets the success count to 0.
Message[]
- The output message describes the success or failure of the executed command, and may be written to multiple destinations:
- Previous Output: The output message is always written to the «Previous Output» text pane of the command block GUI.
- Chat: The output message is written to the chat text in singleplayer mode, or broadcast to all other ops in multiplayer mode, unless it has been suppressed with
/gamerule commandBlockOutput false
. Some commands may write additional text to the chat as their normal function, which won’t be suppressed (for example, the/say
command writes a message to the chat of all players), separate from the output message. Chat messages that would usually be prefaced by a player’s name (such as from the/me
,/say
and/tell
commands) use@
[Java Edition only] /!
[Bedrock Edition only] as the player name. If the command block had been named in an anvil before placement, that name is used instead. In Bedrock Edition, it can also modified in the GUI.
- Logs: The output message is written to multiplayer server logs unless it has been suppressed with
/gamerule logAdminCommands false
.
Notes[]
Command blocks execute commands with OP level 2. The following commands cannot be used in a command block: /ban
, /banlist
, /ban-ip
, /debug
, /deop
, /kick
[JE only], /op
, /pardon
, /pardon-ip
, /publish
, /reload
[BE only], /save-all
, /save-off
, /save-on
, /stop
, and /whitelist
(i.e., /debug
, /publish
, and all of the multiplayer-only commands except /list
).
Easter eggs[]
Running «Searge» (case insensitive) as the command in the command block without a preceding «/
» will set the previous output to «#itzlipofutzli». Its success count is 1.
Piston interactivity[]
Command blocks cannot be pushed by pistons. They also cannot be pushed or pulled by sticky pistons.
Sounds[]
Java Edition:
Sound | Subtitles | Source | Description | Resource location | Translation key | Volume | Pitch | Attenuation distance |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_dig1.ogg | Block broken | Blocks | Once the block has broken | block.metal.break |
subtitles.block.generic.break |
1.0 | 1.2 | 16 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_hit1.ogg | None[sound 1] | Entity-Dependent | Falling on the block with fall damage | block.metal.fall |
None[sound 1] | 0.5 | 1.25 | 16 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_hit1.ogg | Block breaking | Blocks | While the block is in the process of being broken | block.metal.hit |
subtitles.block.generic.hit |
0.25 | 0.75 | 16 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_dig1.ogg | Block placed | Blocks | When the block is placed | block.metal.place |
subtitles.block.generic.place |
1.0 | 1.2 | 16 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_hit1.ogg | Footsteps | Entity-Dependent | Walking on the block | block.metal.step |
subtitles.block.generic.footsteps |
0.15 | 1.5 | 16 |
- ↑ a b MC-177082
Bedrock Edition:
Sound | Source | Description | Resource location | Volume | Pitch |
---|---|---|---|---|---|
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_dig1.ogg | Blocks | Once the block has broken | dig.stone |
1.0 | 1.1-1.2 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_hit1.ogg | Players | Falling on the block with fall damage | fall.stone |
0.4 | 1.0 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_hit1.ogg | Blocks | While the block is in the process of being broken | hit.stone |
0.3 | 0.75 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_jump1.ogg | Players | Jumping from the block | jump.stone |
0.12 | 1.0 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_jump1.ogg | Players | Falling on the block without fall damage | land.stone |
0.22 | 1.0 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_hit1.ogg | Players | Walking on the block | step.stone |
0.35 | 1.0 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_dig1.ogg | Blocks | When the block is placed | use.stone |
1.0 | 1.2-1.25 |
Data values[]
ID[]
Java Edition:
Name | Identifier | Form | Block tags | Translation key |
---|---|---|---|---|
Command Block | command_block |
Block & Item | dragon_immune wither_immune |
block.minecraft.command_block |
Chain Command Block | chain_command_block |
Block & Item | dragon_immune wither_immune |
block.minecraft.chain_command_block |
Repeating Command Block | repeating_command_block |
Block & Item | dragon_immune wither_immune |
block.minecraft.repeating_command_block |
Name | Identifier |
---|---|
Block entity | command_block |
Bedrock Edition:
Name | Identifier | Numeric ID | Form | Item ID[i 1] | Translation key |
---|---|---|---|---|---|
Command Block | command_block |
137 |
Block & Giveable Item[i 2] | Identical[i 3] | tile.command_block.name |
Chain Command Block | chain_command_block |
189 |
Block & Giveable Item[i 2] | Identical[i 3] | tile.chain_command_block.name |
Repeating Command Block | repeating_command_block |
188 |
Block & Giveable Item[i 2] | Identical[i 3] | tile.repeating_command_block.name |
- ↑ ID of block’s direct item form, which is used in savegame files and addons.
- ↑ a b c Available with
/give
command. - ↑ a b c The block’s direct item form has the same id with the block.
Name | Savegame ID |
---|---|
Block entity | CommandBlock |
Block states[]
Java Edition:
Name | Default value | Allowed values | Description |
---|---|---|---|
conditional | false |
false true |
True if the command block is in conditional mode. |
facing | north |
down east north south up west |
The direction the command block is pointing. |
Bedrock Edition:
Name | Metadata Bits | Default value | Allowed values | Values for Metadata Bits |
Description |
---|---|---|---|---|---|
conditional_bit | 0x8 |
false |
false true |
0 1 |
True if the command block is in conditional mode. |
facing_direction | 0x1 0x2 0x4 |
0 |
0 1 2 3 4 5 |
0 1 2 3 4 5 |
The direction the command block is pointing.
|
Block data[]
A command block has a block entity associated with it that holds additional data about the block.
Java Edition:
- Block entity data
- auto: 1 or 0 (true/false) — Allows to activate the command without the requirement of a redstone signal.
- Command: The command to issue to the server.
- conditionMet: 1 or 0 (true/false) — Indicates whether a conditional command block had its condition met when last activated. True if not a conditional command block.
- CustomName: Optional. The name JSON text component of this command block, replacing the usual ‘@’ when using commands such as
/say
and/tell
. - LastExecution: stores the tick a chain command block was last executed in.
- LastOutput: The last line of output generated by the command block. Still stored even if the game rule
commandBlockOutput
isfalse
. Appears in the GUI of the block when right-clicked, and includes a timestamp of when the output was produced. - powered: 1 or 0 (true/false) — States whether or not the command block is powered by redstone or not.
- SuccessCount: Represents the strength of the analog signal output by redstone comparators attached to this command block.
- TrackOutput: 1 or 0 (true/false) — Determines whether the LastOutput is stored. Can be toggled in the GUI by clicking a button near the «Previous Output» textbox. Caption on the button indicates current state: «O» if true, «X» if false.
- UpdateLastExecution: 1 or 0 (true/false) — Defaults to true. If set to false, loops can be created where the same command block can run multiple times in one tick.
Bedrock Edition:
- See Bedrock Edition level format/Block entity format.
History[]
Java Edition | |||||
---|---|---|---|---|---|
July 27, 2012 | Jeb began tweeting of a new block he had created to start expanding Adventure mode. He began posting pictures, ideas and hints of what the block can do. | ||||
July 31, 2012 | During Notch’s AMA on Reddit, he hinted the block may be in Java Edition 1.4. | ||||
1.4.2 | 12w32a | Added command blocks. | |||
12w38a | Added the game rule commandBlockOutput . |
||||
1.5 | 13w03a | Command block success can now power a redstone comparator. | |||
13w04a | Command blocks renamed with an anvil now use their name instead of @ in the chat. | ||||
13w10a | Pressing Esc in a command block will exit its GUI. | ||||
1.6.1 | 13w19a | Command blocks are no longer mineable in Survival. | |||
Command blocks are no longer damaged by explosions, except by blue wither skulls. | |||||
1.7.2 | 13w37a | A bar that shows the previous output of command blocks has been added. | |||
The character limit when inserting a command in a command block has been increased from 256 to 16,369. Using a third-party editor allows the player to reach 32,767 characters. | |||||
1.8 | 14w07a | Dispensers now place command blocks, instead of shooting them out. | |||
14w20a | The in-game character limit of 16,369 has been removed, allowing access to the full 32,767 characters. | ||||
14w27a | Added CommandStats NBT tag to command blocks. | ||||
1.8.6 | Dispensers no longer place command blocks.[1] | ||||
1.9 | 15w33a | The character limit for command blocks is now 32,500 instead of 32,767. | |||
15w34a | Added the chain command block and the repeating command block. | ||||
Added block facing for command blocks. | |||||
The texture of command blocks has been changed. | |||||
15w34b | Added Conditional mode within command blocks. | ||||
Added tab completion support within command blocks. | |||||
15w35a | The textures of all three command blocks have been changed. | ||||
When command blocks are set to conditional, the back of the arrow texture is now curved. | |||||
Added Always active and needs redstone options for command blocks. | |||||
Added auto NBT tag to control redstone options within command blocks. |
|||||
15w36a | Players are now unable to use commands, such as /give , within command blocks.
|
||||
Players, who are unable to use commands, can no longer place command blocks. | |||||
15w36d | Each command block type now appears with different colors on maps. | ||||
16w02a | Running /help in a command block now randomly uses one of various different humorous phrases as the previous output. |
||||
16w04a | Running «Searge» as the command in the command block without a preceding «/ » now sets the previous output to «#itzlipofutzli». |
||||
1.11 | 16w32a | The block entity ID has been changed from Control to command_block . |
|||
1.12 | 17w16a | Chains of command blocks no longer schedule their commands to be run in the next tick. Instead, they now execute all in the same tick they are read. This allows later blocks in a chain to be modified via earlier blocks, allowing techniques like branching and looping, all in the same tick. | |||
17w16b | Added the game rule maxCommandChainLength to control the max length of a command block chain. |
||||
17w17a | Added UpdateLastExecution and LastExecution NBT tags, which control the tracking of which tick a chain command block was last executed in. |
||||
pre6 | Tab-completing command names in command blocks no longer add a / prefix. |
||||
1.13 | 17w47a | Prior to The Flattening, the numeral IDs for the command block, repeating command block, and chain command block were 137, 210, and 211, respectively. | |||
pre1 | The player can now tab-complete in command blocks again. | ||||
1.14 | 18w43a | The textures of command blocks have been changed. | |||
18w47b | The textures of impulse and repeating command blocks have been changed. | ||||
1.19.3 | 22w44a | Command blocks are now available in the creative inventory, but only if cheats are enabled. | |||
22w45a | Moved command blocks behind the Operator Utilities tab in the creative inventory. The tab is only available if cheats are enabled and the «Operator Items Tab» option in the controls menu is turned on. | ||||
Pocket Edition | |||||
1.0.5 | alpha 1.0.5.0 | Added all types of command blocks. | |||
Bedrock Edition | |||||
1.8.0 | beta 1.8.0.8 | Command blocks now have a default name of ! instead of @ . |
|||
1.10.0 | beta 1.10.0.3 | The textures of command blocks have been changed. | |||
1.12.0 | beta 1.12.0.2 | Tab-complete has been added to command blocks. | |||
Added a delay option to command blocks, which allows a delay to be added to a redstone tick delay field. | |||||
Legacy Console Edition | |||||
TU19 | CU7 | 1.12 | Patch 1 | Added command blocks. | |
Command blocks do not have any functionality and can be obtained only with mods. |
Issues[]
Issues relating to «Command Block» are maintained on the bug tracker. Report issues there.
Gallery[]
-
The first image released by Mojang of the command block.
-
The second image released by Mojang showing the block giving glass to the player.
References[]
- ↑ https://bugs.mojang.com/browse/MC-80671?focusedCommentId=228546&page=com.atlassian.jira.plugin.system.issuetabpanels:comment-tabpanel#comment-228546
A command block is a block that can execute commands. Because it cannot be obtained or edited in Survival mode without cheats, it is primarily used on multiplayer servers, in Creative worlds, and custom maps.
An impulse command block is the default block type, it executes only once when activated.
A chain command block executes every time when triggered.
A repeating command block executes every game tick as long as it is activated.
Obtaining[]
In Java Edition, command blocks are available in the Creative inventory under the «Operator Utilities» tab, if the «Operator Items Tab» setting in the «Controls» Options tab is set to «ON». Across both Java and Bedrock editions, they can either be obtained by using the pick block control, or by using various commands, such as /give @s minecraft:command_block
, or /setblock ~ ~ ~ command_block
.
Just like other blocks that can store NBT data, using pick block + CTRL copies the command and options inside the command block. This allows it to be placed elsewhere without having to re-enter the data inside.
Command blocks are not flammable, and have the same blast resistance as bedrock. Command blocks, structure blocks, and jigsaw blocks cannot be mined in Survival.
Command blocks can be placed by a non-operator player.
Usage[]
A command block can execute commands when activated by redstone power. It always has permissions of 2 level[Java Edition only]/1 level[Bedrock Edition only], so it can be used to allow a specific use of a command by players who can’t use that command in general (for example, allowing anyone to obtain a specific item with /give
without allowing everyone to /give themselves whatever they want).
A command block has an orientation that determines the chain command block to activate, and the blocks to be checked to see if a command block in «Conditional» mode executes.
To execute the command, in Java Edition in multiplayer enable-command-block
in the server.properties file must be set to true
(default is false
); in Bedrock Edition «Command Blocks Enabled» in options must be enabled.
Modification[]
Java Edition command block GUI.
To enter command or modify the command block, use the Use Item control on the command block to open the command block GUI (graphical user interface). The GUI opens only if the player is in Creative mode, and has the proper permissions. That means, in singleplayer, «Allow Cheats»[JE only] or «Activate Cheats»[BE only] in options must be enabled. In multiplayer, Gui can be opened only by operators in Creative mode, and in Java Edition op-permission-level
in the server.properties file must be set to 2
or above (default is 4).
In Java Edition to enter command or modify the command block, enable-command-block
in the server.properties file must be set to true
(default is false
).
Bedrock edition command block GUI.
In Java Edition, opening the GUI in singleplayer pauses the game.
- Console Command[JE only]/Command Input[BE only]
- Commands can be entered in the top text pane. The text limit for commands in a command block is 32,500 characters, but the text pane can show only a small portion of this amount at a time.
- Commands in a command block do not need to be prefixed with the forward-slash (
/
) as they do in the chat window, but doing so still works.
- Press Tab ↹ to complete words or cycle through options.
- In Bedrock Edition, below the console command text pane are some reminder tips about how to use target selectors.
- Previous Output
- The bottom text pane displays the output message (success or failure) of the last executed command (it is blank[JE only] or «
-
«[BE only] initially). Its text is not editable.
- A button to the right of the Previous Output text pane[JE only] or the left of the «Previous Output»[BE only] specifies whether the last output should be stored and displayed. It is
O
[JE only]/enabled[BE only] when the output text should be stored andX
[JE only]/disabled[BE only] when the output text should not be stored. For worlds with many command blocks, especially command blocks running on fast clocks, not storing the output text can reduce memory and storage requirements.
- If gamerule
sendCommandFeedback
is true (the default), default toO
[JE only]/enabled[BE only]. Otherwise defaults toX
[JE only]/disabled[BE only].
- Block Type
Left: «Impulse» block type.
Middle: «Chain» block type.
Right: «Repeating» block type.
Top: «Unconditional» mode.
Bottom: «Conditional» mode.
- Click the «Impulse/Chain/Repeat»[JE only]/»Block Type»[BE only] button to change the command block’s type. The default state is «Impulse», but non-default command blocks can be obtained and placed. The command block also changes color when changing its command block type:
-
- «Impulse» command blocks are orange. They execute once every time they are activated.
- «Chain» command blocks are green. They execute once every time they are triggered if they have been activated.
- «Repeat» command blocks are purple. They execute their commands once every one game tick (or more[BE only]) as long as they are activated.
- Condition
- Click the «Conditional/Unconditional»[JE only]/»Condition»[BE only] button to change the command block’s conditional behavior:
- «Conditional»: A command block in conditional mode executes its command only when the command block behind it has executed successfully («Success count» is greater than 0).
- «Unconditional» (default): A command block in unconditional mode executes its command even if there’s a command block behind it that didn’t execute its command successfully.
- «Behind it» in the sense of opposite to the direction the command block is facing, regardless of chain direction or even if chaining is occurring.
- Redstone
- Click the «Always Active/Needs Redstone»[JE only]/»Redstone»[BE only] button to change the command block’s activation requirements:
- «Needs Redstone» (the default for impulse and repeat command blocks): A command block in the «Needs Redstone» setting can be activated only with redstone.
- «Always Active» (the default for chain command blocks): The command block is activated when set to «Always Active». Then it is always active even without redstone activation.
- Execute on First Tick[BE only]
- Specifies whether a repeat command block executes its command as soon as it is activated. If it’s disabled, executes the first time after the delay from the time when it is activated.
- Delay in Ticks[BE only]
- For impulse or chain command block, specifies how many game ticks it delays before executing a command after it is activated or triggered.
- For repeat command block, specifies how many game ticks it delays to execute again.
- Note that for impulse or repeat command block, 0 and 1 work the same; the game takes 0 as 1. However, For chain command block, 0 and 1 are different.
- Hover Note[BE only]
- Specifies the name of the command block, which can be seen when you point to the block. It is also used for message commands. If the command block had been named in an anvil before placement, that name is used as well. If it is empty, defaults to
!
.
- Done
- In Java Edition, click the «Done» button or ↵ Enter to save the command and leave the command block GUI.
- In Bedrock Edition, close the GUI to save the command and changes.
- Cancel
- Click the «Cancel» button or Esc[JE only]to leave the command block GUI without saving any changes.
Activation[]
Command blocks are redstone mechanisms and can be activated by:
- An adjacent active power component: for example, a lever, a block of redstone, a daylight sensor, a button etc.
- An adjacent powered block (for example, an opaque block with an active redstone torch under it)
- A powered redstone comparator or redstone repeater facing the mechanism component
- Powered redstone dust configured to point at the command block (or on top of it) or directionless; a command block is not activated by adjacent powered redstone dust that is configured to point away from it.
A command block can also be activated by setting it to «Always Active» mode.
When activated, a command block executes its command, depending on the command block’s type:
- An impulse command block executes its command once.
- A chain command block does not execute its command until it is triggered.
- A repeat command block executes its command once every one game tick (or more[BE only]) until no longer activated.
Execution[]
An impulse command block, when it is activated, checks whether the command block behind it has executed successfully (if in conditional mode). After the delay of 1 game tick (or more[BE only]), if the condition is met before the delay (if in «Conditional» mode), it executes its command once and triggers the chain command block it is pointing to.
A repeat command block, when it is activated, after 1 game tick (always 1 no matter how many «Delay in Ticks» is), checks whether the command block behind it has executed successfully (if in conditional mode). If the condition is met, and if «Execute on First Tick» is enabled in Bedrock Edition, it executes its command once and triggers the chain command block it is pointing to. If it is still activated, it then checks, executes, and triggers the chain command block again after 1 game tick (or more[BE only]).
When executing a command, it also updates its success count: If in «Conditional» mode, if the command block behind it didn’t execute successfully, it sets its success count to 0. Otherwise, it sets it to the success count of the command.
Also:
- When an impulse or repeat command block in «Needs Redstone» mode with a command is placed or is cloned by a command to a powered location, the new command block executes its command only if it hasn’t been activated with redstone. In Java Edition, it also needs a block update to execute its command.
- When an impulse or repeat command block in «Always Active» mode with a command is placed or is cloned by a command to a powered location, the new command block executes its command only if it hasn’t been activated with redstone.
- When an impulse or chain command block is set to «Repeat», if it has been activated, checks whether the command block behind it has executed successfully (if in conditional mode). After 1 game tick (always 1 no matter how many «Delay in Ticks» is), if the condition is met, it executes its command once and triggers the chain command block it is pointing to. Then it checks, executes, and triggers the chain command block again after 1 game tick (or more[BE only]).
Trigger and chaining[]
If any command block having executed its command (whether successfully or unsuccessfully) faces a chain command block, it triggers the chain command block to also attempt execution.
When a chain command block is triggered,
- If it has been activated,
- It checks whether it is in «Conditional» mode and the command block behind it hasn’t executed successfully (Behind in the sense of the direction it is facing, not in the sense of which command block chained to it),
- If true, it triggers another chain command block it is facing, without executing the command.
- If false, it checks whether it has been already executed in this game tick. If false, it executes the command and triggers another chain command block it is facing. If true, it does nothing. That means that chained execution cannot be passed to a command block that has already executed in that game tick (loops execute only once).
- It checks whether it is in «Conditional» mode and the command block behind it hasn’t executed successfully (Behind in the sense of the direction it is facing, not in the sense of which command block chained to it),
- If it has not been activated, it triggers the chain command block it is facing to attempt execution.
Chained command blocks execute simultaneously in the same game tick in the order they are chained.
In Bedrock Edition, it can also delay before executing commands if «Delay in Ticks» is not 0:
- When it is triggered,
- If it has been activated, the chain command block checks whether the command block behind it has executed successfully (if in conditional mode), then it delays.
- After a delay, if the condition is met before the delay (if in «Conditional» mode), it executes its command once and triggers the chain command block it is pointing to no matter whether the condition met.
- If it has not been activated, it triggers (without delay) the chain command block it is facing to attempt execution.
- If it has been activated, the chain command block checks whether the command block behind it has executed successfully (if in conditional mode), then it delays.
In Java Edition, it can execute multiple times in the same game tick if «UpdateLastExecution» is set to false. In this case, it does not check whether it has already executed in this game tick.
If the chain command block has been activated when triggered, it also updates its success count: If in «Conditional» mode, if the command block behind it didn’t execute successfully, it sets its success count to 0. Otherwise, it sets it to the success count of the command.
Output[]
When activated, a command block can produce multiple types of output:
Success count[]
- A command block can power a redstone comparator facing away from it (possibly separated by a block) with signal strength specific to the success count. Success count is an integer between 0 to 2,147,483,647 (inclusive).
- The signal strength always reflects the last command executed, even after the command block is deactivated.
- In Java Edition, success count is usually 0 or 1, except for
/function
and/execute
.
- In Bedrock Edition, success count is an integer related to the command (e.g., the number of players affected by the command, the number of blocks that were altered, the value returned by the command, etc.)
- In Java Edition, leaving the command block GUI by clicking «Done» or pressing ↵ Enter resets the success count to 0, regardless of whether changes were made in the GUI. In Bedrock Edition, leaving the GUI with changes resets the success count to 0.
Message[]
- The output message describes the success or failure of the executed command, and may be written to multiple destinations:
- Previous Output: The output message is always written to the «Previous Output» text pane of the command block GUI.
- Chat: The output message is written to the chat text in singleplayer mode, or broadcast to all other ops in multiplayer mode, unless it has been suppressed with
/gamerule commandBlockOutput false
. Some commands may write additional text to the chat as their normal function, which won’t be suppressed (for example, the/say
command writes a message to the chat of all players), separate from the output message. Chat messages that would usually be prefaced by a player’s name (such as from the/me
,/say
and/tell
commands) use@
[Java Edition only] /!
[Bedrock Edition only] as the player name. If the command block had been named in an anvil before placement, that name is used instead. In Bedrock Edition, it can also modified in the GUI.
- Logs: The output message is written to multiplayer server logs unless it has been suppressed with
/gamerule logAdminCommands false
.
Notes[]
Command blocks execute commands with OP level 2. The following commands cannot be used in a command block: /ban
, /banlist
, /ban-ip
, /debug
, /deop
, /kick
[JE only], /op
, /pardon
, /pardon-ip
, /publish
, /reload
[BE only], /save-all
, /save-off
, /save-on
, /stop
, and /whitelist
(i.e., /debug
, /publish
, and all of the multiplayer-only commands except /list
).
Easter eggs[]
Running «Searge» (case insensitive) as the command in the command block without a preceding «/
» will set the previous output to «#itzlipofutzli». Its success count is 1.
Piston interactivity[]
Command blocks cannot be pushed by pistons. They also cannot be pushed or pulled by sticky pistons.
Sounds[]
Java Edition:
Sound | Subtitles | Source | Description | Resource location | Translation key | Volume | Pitch | Attenuation distance |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_dig1.ogg | Block broken | Blocks | Once the block has broken | block.metal.break |
subtitles.block.generic.break |
1.0 | 1.2 | 16 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_hit1.ogg | None[sound 1] | Entity-Dependent | Falling on the block with fall damage | block.metal.fall |
None[sound 1] | 0.5 | 1.25 | 16 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_hit1.ogg | Block breaking | Blocks | While the block is in the process of being broken | block.metal.hit |
subtitles.block.generic.hit |
0.25 | 0.75 | 16 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_dig1.ogg | Block placed | Blocks | When the block is placed | block.metal.place |
subtitles.block.generic.place |
1.0 | 1.2 | 16 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_hit1.ogg | Footsteps | Entity-Dependent | Walking on the block | block.metal.step |
subtitles.block.generic.footsteps |
0.15 | 1.5 | 16 |
- ↑ a b MC-177082
Bedrock Edition:
Sound | Source | Description | Resource location | Volume | Pitch |
---|---|---|---|---|---|
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_dig1.ogg | Blocks | Once the block has broken | dig.stone |
1.0 | 1.1-1.2 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_hit1.ogg | Players | Falling on the block with fall damage | fall.stone |
0.4 | 1.0 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_hit1.ogg | Blocks | While the block is in the process of being broken | hit.stone |
0.3 | 0.75 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_jump1.ogg | Players | Jumping from the block | jump.stone |
0.12 | 1.0 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_jump1.ogg | Players | Falling on the block without fall damage | land.stone |
0.22 | 1.0 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_hit1.ogg | Players | Walking on the block | step.stone |
0.35 | 1.0 |
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Stone_dig1.ogg | Blocks | When the block is placed | use.stone |
1.0 | 1.2-1.25 |
Data values[]
ID[]
Java Edition:
Name | Identifier | Form | Block tags | Translation key |
---|---|---|---|---|
Command Block | command_block |
Block & Item | dragon_immune wither_immune |
block.minecraft.command_block |
Chain Command Block | chain_command_block |
Block & Item | dragon_immune wither_immune |
block.minecraft.chain_command_block |
Repeating Command Block | repeating_command_block |
Block & Item | dragon_immune wither_immune |
block.minecraft.repeating_command_block |
Name | Identifier |
---|---|
Block entity | command_block |
Bedrock Edition:
Name | Identifier | Numeric ID | Form | Item ID[i 1] | Translation key |
---|---|---|---|---|---|
Command Block | command_block |
137 |
Block & Giveable Item[i 2] | Identical[i 3] | tile.command_block.name |
Chain Command Block | chain_command_block |
189 |
Block & Giveable Item[i 2] | Identical[i 3] | tile.chain_command_block.name |
Repeating Command Block | repeating_command_block |
188 |
Block & Giveable Item[i 2] | Identical[i 3] | tile.repeating_command_block.name |
- ↑ ID of block’s direct item form, which is used in savegame files and addons.
- ↑ a b c Available with
/give
command. - ↑ a b c The block’s direct item form has the same id with the block.
Name | Savegame ID |
---|---|
Block entity | CommandBlock |
Block states[]
Java Edition:
Name | Default value | Allowed values | Description |
---|---|---|---|
conditional | false |
false true |
True if the command block is in conditional mode. |
facing | north |
down east north south up west |
The direction the command block is pointing. |
Bedrock Edition:
Name | Metadata Bits | Default value | Allowed values | Values for Metadata Bits |
Description |
---|---|---|---|---|---|
conditional_bit | 0x8 |
false |
false true |
0 1 |
True if the command block is in conditional mode. |
facing_direction | 0x1 0x2 0x4 |
0 |
0 1 2 3 4 5 |
0 1 2 3 4 5 |
The direction the command block is pointing.
|
Block data[]
A command block has a block entity associated with it that holds additional data about the block.
Java Edition:
- Block entity data
- auto: 1 or 0 (true/false) — Allows to activate the command without the requirement of a redstone signal.
- Command: The command to issue to the server.
- conditionMet: 1 or 0 (true/false) — Indicates whether a conditional command block had its condition met when last activated. True if not a conditional command block.
- CustomName: Optional. The name JSON text component of this command block, replacing the usual ‘@’ when using commands such as
/say
and/tell
. - LastExecution: stores the tick a chain command block was last executed in.
- LastOutput: The last line of output generated by the command block. Still stored even if the game rule
commandBlockOutput
isfalse
. Appears in the GUI of the block when right-clicked, and includes a timestamp of when the output was produced. - powered: 1 or 0 (true/false) — States whether or not the command block is powered by redstone or not.
- SuccessCount: Represents the strength of the analog signal output by redstone comparators attached to this command block.
- TrackOutput: 1 or 0 (true/false) — Determines whether the LastOutput is stored. Can be toggled in the GUI by clicking a button near the «Previous Output» textbox. Caption on the button indicates current state: «O» if true, «X» if false.
- UpdateLastExecution: 1 or 0 (true/false) — Defaults to true. If set to false, loops can be created where the same command block can run multiple times in one tick.
Bedrock Edition:
- See Bedrock Edition level format/Block entity format.
History[]
Java Edition | |||||
---|---|---|---|---|---|
July 27, 2012 | Jeb began tweeting of a new block he had created to start expanding Adventure mode. He began posting pictures, ideas and hints of what the block can do. | ||||
July 31, 2012 | During Notch’s AMA on Reddit, he hinted the block may be in Java Edition 1.4. | ||||
1.4.2 | 12w32a | Added command blocks. | |||
12w38a | Added the game rule commandBlockOutput . |
||||
1.5 | 13w03a | Command block success can now power a redstone comparator. | |||
13w04a | Command blocks renamed with an anvil now use their name instead of @ in the chat. | ||||
13w10a | Pressing Esc in a command block will exit its GUI. | ||||
1.6.1 | 13w19a | Command blocks are no longer mineable in Survival. | |||
Command blocks are no longer damaged by explosions, except by blue wither skulls. | |||||
1.7.2 | 13w37a | A bar that shows the previous output of command blocks has been added. | |||
The character limit when inserting a command in a command block has been increased from 256 to 16,369. Using a third-party editor allows the player to reach 32,767 characters. | |||||
1.8 | 14w07a | Dispensers now place command blocks, instead of shooting them out. | |||
14w20a | The in-game character limit of 16,369 has been removed, allowing access to the full 32,767 characters. | ||||
14w27a | Added CommandStats NBT tag to command blocks. | ||||
1.8.6 | Dispensers no longer place command blocks.[1] | ||||
1.9 | 15w33a | The character limit for command blocks is now 32,500 instead of 32,767. | |||
15w34a | Added the chain command block and the repeating command block. | ||||
Added block facing for command blocks. | |||||
The texture of command blocks has been changed. | |||||
15w34b | Added Conditional mode within command blocks. | ||||
Added tab completion support within command blocks. | |||||
15w35a | The textures of all three command blocks have been changed. | ||||
When command blocks are set to conditional, the back of the arrow texture is now curved. | |||||
Added Always active and needs redstone options for command blocks. | |||||
Added auto NBT tag to control redstone options within command blocks. |
|||||
15w36a | Players are now unable to use commands, such as /give , within command blocks.
|
||||
Players, who are unable to use commands, can no longer place command blocks. | |||||
15w36d | Each command block type now appears with different colors on maps. | ||||
16w02a | Running /help in a command block now randomly uses one of various different humorous phrases as the previous output. |
||||
16w04a | Running «Searge» as the command in the command block without a preceding «/ » now sets the previous output to «#itzlipofutzli». |
||||
1.11 | 16w32a | The block entity ID has been changed from Control to command_block . |
|||
1.12 | 17w16a | Chains of command blocks no longer schedule their commands to be run in the next tick. Instead, they now execute all in the same tick they are read. This allows later blocks in a chain to be modified via earlier blocks, allowing techniques like branching and looping, all in the same tick. | |||
17w16b | Added the game rule maxCommandChainLength to control the max length of a command block chain. |
||||
17w17a | Added UpdateLastExecution and LastExecution NBT tags, which control the tracking of which tick a chain command block was last executed in. |
||||
pre6 | Tab-completing command names in command blocks no longer add a / prefix. |
||||
1.13 | 17w47a | Prior to The Flattening, the numeral IDs for the command block, repeating command block, and chain command block were 137, 210, and 211, respectively. | |||
pre1 | The player can now tab-complete in command blocks again. | ||||
1.14 | 18w43a | The textures of command blocks have been changed. | |||
18w47b | The textures of impulse and repeating command blocks have been changed. | ||||
1.19.3 | 22w44a | Command blocks are now available in the creative inventory, but only if cheats are enabled. | |||
22w45a | Moved command blocks behind the Operator Utilities tab in the creative inventory. The tab is only available if cheats are enabled and the «Operator Items Tab» option in the controls menu is turned on. | ||||
Pocket Edition | |||||
1.0.5 | alpha 1.0.5.0 | Added all types of command blocks. | |||
Bedrock Edition | |||||
1.8.0 | beta 1.8.0.8 | Command blocks now have a default name of ! instead of @ . |
|||
1.10.0 | beta 1.10.0.3 | The textures of command blocks have been changed. | |||
1.12.0 | beta 1.12.0.2 | Tab-complete has been added to command blocks. | |||
Added a delay option to command blocks, which allows a delay to be added to a redstone tick delay field. | |||||
Legacy Console Edition | |||||
TU19 | CU7 | 1.12 | Patch 1 | Added command blocks. | |
Command blocks do not have any functionality and can be obtained only with mods. |
Issues[]
Issues relating to «Command Block» are maintained on the bug tracker. Report issues there.
Gallery[]
-
The first image released by Mojang of the command block.
-
The second image released by Mojang showing the block giving glass to the player.
References[]
- ↑ https://bugs.mojang.com/browse/MC-80671?focusedCommentId=228546&page=com.atlassian.jira.plugin.system.issuetabpanels:comment-tabpanel#comment-228546
Вы когда-нибудь пробовали использовать читы или команды в Minecraft? Они мощные, уникальные и буквально меняют правила игры. Но в то же время они также ограничены во многих отношениях.
Во-первых, вы не можете использовать несколько команд одновременно. Вы должны повторно вводить каждую команду всякий раз, когда вы хотите повторить ее. Более того, окно чата, в которое вы вводите команды, даже не имеет отдельного пользовательского интерфейса.
Мы легко можем сделать статью о способах улучшения команд в Майнкрафте, но решение уже есть. Если вы знаете, как получить командный блок в Майнкрафте, ваша жизнь может быть намного проще.
Это уникальный блок, который позволяет вам указывать команды, которые могут запускаться по вашему усмотрению. Более того, это секрет успеха некоторых из лучших приключенческих карт Minecraft. С учетом сказанного давайте разберемся, как получить командный блок в Minecraft.
Командные блоки в Minecraft: объяснение (2022)
Мы разделили руководство на отдельные разделы для вашего удобства, охватывая все, от того, что такое командный блок, до различных типов командных блоков и способов их использования.
Что такое командный блок в майнкрафте
Как следует из названия, командный блок — это внутриигровой блок, который вы можете использовать для выполнения команд в Minecraft.
Но его нельзя получить в режиме выживания или приключений, если вы не используете читы. Он совместим с внутриигровой системой Redstone. Итак, вы можете использовать командный блок с рычагами, механизмами и другими предметами.
В режиме выживания командный блок нельзя заминировать, взорвать или сломать каким-либо образом. Но вы все равно можете деактивировать или изменить его. Что касается творческого режима, вы можете легко ломать, создавать, дублировать и деактивировать командный блок.
Типы командных блоков в Minecraft
В зависимости от состояния блоков в Minecraft существует три типа командных блоков:
- Командный блок оранжевого импульса
- Командный блок зеленой цепи
- Фиолетовый блок команд повтора
Импульсный командный блок
Этот командный блок по умолчанию автоматически запускает и останавливает введенную команду. Таким образом, при включении введенная команда выполняется только один раз. Это похоже на использование команд в окне чата.
Цепной командный блок
Блок цепочек команд полезен при объединении команд. При последовательном размещении он выполняет введенную команду только в том случае, если присоединенный к нему командный блок выполнил свою команду. Таким образом, эти блоки запускают одну команду за другой в цепочке при последовательном расположении.
Повторить командный блок
Как следует из названия, этот блок работает бесконечно и повторяет введенные команды. Благодаря высокой игровой скорости вы можете повторить команду до 20 раз всего за одну секунду.
Получить командный блок в Minecraft Java (Windows, macOS и Linux)
Командные блоки меняют мир, поэтому лучше всего создавать новый мир во время их тестирования. Но вы также можете использовать их в своем существующем мире. С учетом сказанного выполните следующие действия, чтобы получить командный блок в Minecraft Java для Windows, macOS и Linux.
1. Чтобы начать, нажмите « Одиночная игра » на главном экране.
2. Затем выберите опцию « Создать новый мир », расположенную в правом нижнем углу.
3. Здесь убедитесь, что для параметра « Разрешить читы » установлено значение « Вкл. ». Затем нажмите на кнопку «Создать новый мир». Вы также можете изменить режим игры на творческий для вашего удобства.
4. Если вы хотите включить читы в существующем мире, используйте параметры LAN World в меню паузы.
5. Как только вы окажетесь в мире с включенными читами, нажмите клавишу «T» и введите следующую команду. Затем нажмите Enter.
/give @p minecraft:command_block
Команды в Minecraft чувствительны к регистру, поэтому обязательно скопируйте и вставьте или введите одну и ту же команду. При правильном выполнении командный блок появится в вашем инвентаре.
Получите командный блок в Minecraft Bedrock (Xbox, PS4 и Switch)
Вы можете использовать следующие шаги, чтобы получить Minecraft Command Block на Switch, PS4, Xbox One/Series X & S и версию Minecraft Bedrock для ПК. Элементы управления каждой консоли могут отличаться, но процесс одинаков.
1. Сначала откройте Minecraft и нажмите кнопку «Играть» на главном экране.
2. Затем нажмите кнопку «Создать новый» на вкладке «Миры».
3. Здесь, в разделе игры, включите переключатель « Активировать читы» в разделе читов, а затем нажмите кнопку « Создать ». Также не забудьте изменить режим игры на «Творческий». Вы также можете редактировать эти игровые настройки в своих существующих мирах.
4. Как только вы окажетесь в своем мире, нажмите клавишу « T » или специальную кнопку чата на вашей платформе. Затем в чате введите следующую команду и нажмите Enter.
/give @s minecraft:command_block
Команды Minecraft чувствительны к регистру. Обязательно обращайте особое внимание на заглавные буквы при наборе текста.
Получить командный блок в MCPE (Android и iOS)
Благодаря инклюзивности Minecraft вы можете получить командные блоки на портативных консолях, таких как Nintendo Switch. Но если вы используете MCPE (Minecraft Pocket Edition) на Android, iOS или iPadOS, шаги могут немного отличаться. Давайте посмотрим, насколько они разные.
1. Сначала откройте приложение Minecraft и нажмите кнопку « Играть ».
2. Затем нажмите кнопку « Создать новый » в меню миров. Вы также можете использовать существующий мир.
3. В настройках игрового мира обязательно включите кнопку « Активировать читы ». Вы даже можете включить эту опцию в существующих мирах через меню паузы. Кроме того, пока вы это делаете, убедитесь, что игровой режим мира установлен на «творческий».
4. Наконец, в вашем мире Minecraft с включенными читами нажмите на значок чата, расположенный в верхней части экрана.
5. Затем введите следующую команду в окне чата и нажмите кнопку отправки.
/give @p minecraft:command_block
Эта команда чувствительна к регистру. Таким образом, копирование-вставка может быть более простым способом ввести его.
Как разместить и использовать командный блок в Minecraft
Из-за его мощного воздействия игроки не могут использовать командные блоки в режиме выживания. Итак, сначала нам нужно убедиться, что наш мир находится в режиме творческой игры. Хотя на многопользовательских серверах вам также нужны разрешения OP для использования командных блоков.
С учетом сказанного вам нужно запустить следующую команду, чтобы изменить режим игры на творческий :
/gamemode creative
Затем вы можете просто посмотреть на другой блок и разместить командный блок, щелкнув правой кнопкой мыши или используя клавишу вторичного действия. Теперь, когда вы знаете, как получить командный блок в Minecraft, давайте рассмотрим его пользовательский интерфейс, чтобы понять, как его использовать в версиях Java и Bedrock.
Пользовательский интерфейс командного блока в Minecraft Java и Bedrock
Командный блок предлагает одинаковые параметры как в версиях Java, так и в версиях Bedrock. Однако его пользовательский интерфейс немного различается в двух версиях. Итак, давайте кратко рассмотрим варианты, к которым вы получаете доступ:
- Ввод команд: здесь вы можете вводить различные внутриигровые команды, которые поддерживает Minecraft.
- Тип блока: Эта опция позволяет вам установить и изменить тип блока команд со значения по умолчанию — «импульс» на «повторение» или «цепочка».
- Условие: если блок команд является условным, он запускает команду только в том случае, если предыдущая команда успешно выполнена.
- Redstone: если вы хотите использовать командный блок на машине Redstone, вы можете использовать эту опцию, чтобы заставить его работать только с мощностью Redstone.
Эксклюзивные опции
Командный блок в версии Bedrock имеет несколько дополнительных опций помимо обычных. Вот что означает каждое из них:
- Выполнить при первом тике: этот параметр гарантирует, что команда в блоке повторения будет выполнена, как только блок будет активирован. Задержки по времени нет.
- Задержка в тиках: в блоке повторения или цепочки команд этот параметр указывает задержку времени перед выполнением команды. Но в блоке повторных команд он указывает задержку между каждым повторным выполнением команды.
- Примечание при наведении : эта сравнительно простая опция позволяет вам назвать каждый командный блок. Однако вы также можете использовать это для команд сообщений, чтобы отображать имя отправителя в чате.
Получить и использовать командные блоки в Minecraft
Благодаря этому теперь вы можете легко получить командные блоки в версиях Minecraft Java и Bedrock. С их помощью вы можете улучшать пользовательские карты, создавать приватный сервер Minecraft и улучшать свой мир в целом.
Один из самых забавных способов использования командных блоков — создание идеального круга в Minecraft. Но даже при такой мощности их невозможно использовать без изучения команд Майнкрафт. К счастью, есть более легкая альтернатива в виде лучших модов Minecraft.
Вам просто нужно установить Forge в Minecraft, чтобы запускать моды и наслаждаться еще большей мощностью, чем командный блок.
Сказав это, как вы планируете использовать командный блок в своем мире? Расскажите нам в комментариях ниже!
Загрузить PDF
Загрузить PDF
Из этой статьи вы узнаете, как в Minecarft создать командный блок (блок, который выполняет определенные команды). Это можно сделать в компьютерной и мобильной версиях игры. Чтобы создать действующий командный блок, нужно перейти в творческий режим и включить поддержку чит-кодов. Командный блок нельзя создать в консольной версии Minecraft.
-
1
Запустите Minecraft. Для этого дважды щелкните по значку этой игры. Затем нажмите «Play», «Играть», «Вход» или аналогичную кнопку (если будет предложено).
-
2
Щелкните по Одиночная игра. Эта кнопка находится в верхней части главного окна Minecraft.
- Также можно выбрать «Сетевая игра», но в этом случае сначала нужно настроить многопользовательскую игру на своем собственном сервере.
-
3
Нажмите Создать новый мир. Вы найдете эту опцию в нижней правой части окна.
- Если вы уже создали мир в творческом режиме и активировали в нем поддержку чит-кодов, щелкните по этому миру, а затем нажмите «Играть в выбранном мире» и перейдите к шагу «Нажмите /».
-
4
Введите название мира. Сделайте это в строке «Название мира».
-
5
Дважды щелкните по Режим игры Выживание. В строке сначала отобразится «Режим игры: Хардкор», а затем — «Режим игры: Творческий». Сделайте так, потому что пользоваться командными блоками можно только в творческом режиме.
- Командные блоки можно встретить и в режиме выживания, но ими нельзя пользоваться.
-
6
Нажмите Настройка мира. Эта опция находится в нижней части окна.
-
7
Щелкните по Использование читов Выкл. В строке отобразится «Использование читов: Вкл», то есть теперь поддержка чит-кодов включена.
- Если в строке отображается «Использование читов: Вкл», поддержка чит-кодов уже активирована.
-
8
Нажмите Создать новый мир. Эта кнопка находится в нижнем левом углу окна.
-
9
Нажмите /. Символ «/» можно найти на клавиатуре. В нижней части окна Minecraft откроется консоль.
-
10
Введите give player command_block в консоли. Вместо «player» введите имя своего персонажа.
- Например, если имя персонажа «potatoSkin», введите give potatoSkin command_block.
-
11
Нажмите ↵ Enter. Команда будет выполнена, а в руке персонажа появится командный блок.
-
12
Поставьте командный блок на землю. Щелкните правой кнопкой мыши по земле, когда персонаж держит командный блок.
-
13
Щелкните правой кнопкой мыши по командному блоку. Откроется окно командного блока.
-
14
Введите команду. Введите команду, которую выполнит командный блок, в строке в верхней части окна.
-
15
Измените параметры командного блока. Для этого измените следующие параметры:
- «Импульсный»: блок выполнит команду один раз, когда вы щелкните по нему правой кнопкой мыши. Нажмите «Импульсный», чтобы переключиться на «Цепной», чтобы блок запускался только тогда, когда запустится предыдущий блок. Нажмите «Цепной», чтобы переключиться на «Цикличный», чтобы блок выполнял команду 20 раз в секунду.
- «Безусловный»: дополнительный условий для работы блока нет. Нажмите «Безусловный», чтобы переключиться на «Условный», чтобы блок запускался только после того, как предыдущий блок выполнит команду.
- «Нужен сигнал»: блок будет запускаться только при контакте с Красным камнем. Нажмите «Нужен сигнал», чтобы перейти к «Всегда активен», чтобы блок запускался вне зависимости от Красного камня.
-
16
Щелкните по Готово. Теперь вы настроили командный блок.
- Если вы выбрали опцию «Нужен сигнал», подведите к командному блоку красную пыль, чтобы запустить командный блок.
Реклама
-
1
Запустите приложение Minecraft PE. Нажмите на значок в виде блока земли с травой.
-
2
Коснитесь Играть. Эта кнопка находится посередине экрана.
-
3
Нажмите Создать новый. Эта опция находится в верхней части экрана.
- Если вы уже создали мир в творческом режиме и активировали в нем поддержку чит-кодов, щелкните по этому миру, а затем перейдите к шагу «Введите команду».
-
4
Коснитесь Создать игровой мир. Эта кнопка расположена в верхней части экрана.
-
5
Введите название мира. Коснитесь поля «Название мира» и введите название мира.
-
6
В меню «Режим игры по умолчанию» выберите «Творческий». По умолчанию в этом меню выбран режим «Выживание».
-
7
Нажмите Продолжить, когда появится запрос. Теперь в новом мире можно играть в творческом режиме и пользоваться чит-кодами.
-
8
Коснитесь Создать. Эта кнопка находится в левой части страницы. Будет создан новый мир.
-
9
Щелкните по значку «Чат». Этот значок в виде речевого облака расположен в верхней части экрана (слева от значка Пауза).
-
10
Введите команду для получения командного блока. Введите /give player command_block. Вместо «player» введите имя своего персонажа.
-
11
Нажмите на направленную вправо стрелку. Она находится в правой части консоли. Команда будет выполнена, а командный блок появится в инвентаре персонажа.
-
12
Возьмите командный блок. Нажмите «⋯» в нижней правой части экрана, коснитесь вкладки со значком в виде ящика в левой части, а затем коснитесь значка командного блока.
-
13
Поставьте командный блок на землю. Для этого коснитесь земли.
-
14
Нажмите на командный блок. Откроется окно командного блока.
-
15
Измените параметры командного блока. Измените следующие параметры в левой части экрана (если хотите):
- «Тип блока»: оставьте «Импульс», чтобы блок выполнил команду, когда вы коснетесь его. Нажмите «Импульс» и выберите «Цепь», чтобы блок запускался только тогда, когда запустится предыдущий блок. Нажмите «Импульс» и выберите «Цикл», чтобы блок выполнял команду 20 раз в секунду.
- «Условие»: оставьте «Без условий», чтобы блок работал независимо от других блоков. Нажмите «Без условий» и выберите «При условии», чтобы блок запускался только после того, как предыдущий блок выполнит команду.
- «Красный камень»: оставьте «Необходим красный камень», чтобы блок запускался только при контакте с Красным камнем. Нажмите «Необходим красный камень» и выберите «Работает всегда», чтобы блок запускался вне зависимости от Красного камня.
-
16
Введите команду. Нажмите «+» в верхней правой части окна, введите команду и нажмите «-» в верхнем правом углу экрана.
-
17
Закройте окно командного блока. Нажмите «x» в правом верхнем углу экрана. Теперь вы настроили командный блок.
- Если вы выбрали опцию «Необходим красный камень», подведите к командному блоку красную пыль, чтобы запустить командный блок.
Реклама
Советы
- Параметры командного блока можно изменить в любой момент.
Реклама
Предупреждения
- Командный блок нельзя получить в консольной версии Minecraft.
Реклама
Об этой статье
Эту страницу просматривали 758 705 раз.
Была ли эта статья полезной?
Командный блок используется для записи команд. Выполнение команды начинается при получении сигнала красной пыли.
Командный блок выдает только администратор сервера или игрок вызывает с помощью команды в креативном режиме.
- Синонимы: Command block
- Версии Майнкрафт: 11 / 10.5.1 / 1.22 / 1.21 / 1.20 / 1.19.1 / 1.19
- COMMAND: command_block
Дата публикации: 04.01.2020
Дата обновления: 16.10.2022
Как сделать командный блок
К сожалению, нет ни одного рецепта, чтобы сделать командный блок в Майнкрафт. Но вы можете посмотреть, где можно найти командный блок в игре Minecraft.
Нельзя сделать
К сожалению, командный блок нельзя сделать в инвентаре или на верстаке в игре Майнкрафт.
Командный блок можно получить, используя команды в креативном режиме.
Что можно сделать с помощью командного блока в модах
Есть несколько рецептов, в которых используется командный блок в модах Майнкрафт. Ниже вы можете посмотреть описание всех рецептов: картинки с ингредиентами и пошаговые инструкции, как использовать командный блок в модах игры Minecraft.
Скриншоты командного блока
На сайте есть только один скриншот, на котором есть командный блок в Майнкрафт. Ниже вы можете найти данный скриншот, чтобы посмотреть на командный блок в игре Minecraft.
Команда получения командного блока
Есть команда, которая позволяет получить командный блок в Майнкрафт. Ниже вы можете посмотреть подробное описание данной команды, чтобы научиться создавать командный блок в игре Minecraft.
Командный блок можно получить с помощью команды в креативном режиме. Для этого нужно:
- открыть чат (клавиша «T» английская)
- написать команду
/give @p minecraft:command_block
- нажать клавишу «ENTER» (ВВОД)
Также можно указать количество и кому выдать командный блок:
/give @p minecraft:command_block 10
получить 10 командных блоков
/give MinecraftMax minecraft:command_block
командный блок будет передан игроку с ником MinecraftMax
Команду можно прописать в командный блок, чтобы она исполнялась при получении сигнала красного камня.