Представлена подборка сочинений об Учителе на английском языке с переводом на русский язык.
But I’d like to tell you about my favourite teacher. His name is Alexei Vladimirovich. The subject he teaches is History.
Но я хотел бы рассказать вам о своем любимом учителе. Его зовут Алексей Владимирович. Предмет, который он преподает – это история.
She was my primary school teacher and she taught us all the basic subjects. That’s why I’m very grateful to her. She taught us to read and write, to add figures and subtract. She also taught us to notice the beauty of surrounding nature.
Она была моей учительницей в начальной школе, и она научила нас основам всех предметов. Вот почему я очень благодарен ей. Она научила нас читать и писать, прибавлять и вычитать цифры. Она также научила нас замечать красоту окружающей природы.
Petr Alekseevich is trying to entertain students during his classes.
Петр Алексеевич всегда старается сделать так, чтобы ученикам было интересно на его занятии.
Last year my mum’s friend Natalia Ivanovna asked me to babysit her twins whose age was only three. I should say they were very sweet and lovely. Secondly, the elementary school teacher’s job is connected with lots of paperwork and I’m pretty good at that.
В прошлом году подруга моей мамы Наталья Ивановна попросила меня посидеть с ее близнецами в возрасте трех лет. Должна сказать, что они были очень сладкие и милые. Во-вторых, работа в начальной школе связана с большим количеством бумажной работы, а я в этом неплохо разбираюсь.
I imagine how I enter a class and get acquainted with pupils. They look at me with interest, however, the interest is not a passion for the subject.
Я представляю себе, как захожу в класс и знакомлюсь с учениками. Они с интересом смотрят на меня, но интерес этот вызван не страстью к предмету.
An
ideal teacher
Who’s an ideal teacher? What qualities should a human
have to be a good one? What are the most important things the good teacher
can’t be without? All these questions are eternal and people of all times tried
to answer them. Sir Donald D. Quinn, the famous scientist once said: “If a
doctor, lawyer, or dentist had 40 people in his office at one time, all of whom
had different needs, and some of whom didn’t want to be there and were causing
trouble, and the doctor, lawyer, or dentist, without assistance, had to treat
them all with professional excellence for nine months, then he might have some
conception of the classroom teacher’s job.” I can’t but agree with him.
Teaching profession is one of the most difficult ones in different aspects.
A
good teacher should encourage and inspire his/her pupils to think beyond their
confines and help them to realize their talents as well as the need to pursue
them with diligence. An ideal teacher is a true builder of the nation, he
builds an everlasting impression on the minds of his students. The hardworking
and hard task masters are always remembered and loved by the students later.
The
most important characteristic of a teacher is patience. Teacher should never
lose his patience in class when students ask question repeatedly. He should
explain each and every aspect of the topic in the easiest way. Before going
into the class a good teacher will always prepare the lecture thoroughly. Then
he can clear all confusion of the students and feel confidence in the class.
The
other important treat is competence in this or that subject. A good teacher is
a master, he is ready to answer on everything the students need. To be self
competent a teacher should be up to date with all the new technologies in his
or her educational sphere, use the Internet in the work, attend seminars and
self educate himself. I’m a teacher already and use modern technologies in my
work, search for the interesting information on the Internet every day, use a
lot of demonstrative posters, newsparers, magazines,films about English
speaking countries. But at the same time we can’t deny that every teacher is a
unique one and has his own character ( some of them are strict and authoritarian,
others are gentle and kind) and methods of teaching. It’s difficult to say who
is better a strict and cruel teacher or kind and liberal one. However probably
students of strict teachers have better results. But it’s just in theory.
Their studying results maybe much better but what about their minds? They learn
because they are frightened, not because they want to know. At the same time
students of kind teachers don’t want to do anything, they “feel” that a teacher
is not strict , he’s not an authority, so why study? Why should they obey? So
as you can see it’s important to find “a happy medium”. But it’s easier said
than done and it’s almost impossible when you have no experience ,high level of
knowledge and some managing abilities.
To
sum it up I’d like to notice that teaching is certainly a noble profession but
we need to be passionate about it. Love and patience should guide us whatever
we do. When you have love and passion for your subject and teaching you will
automatically forget the line dividing between the teacher and the taught. You
try to explain anything by placing yourself into a student’s place. Your soul
aim then becomes making a topic clear to the student in every and any possible
way. You have to pass on interest and passion to the student.
Эссе на тему «Современный учитель… Каков он?»
« Учитель! перед именем твоим Позволь смиренно преклонить колени!» .
Н.А.Некрасов
Во все времена лучшие люди стремились к познанию мира. Так на заре человечества возникла школа, возникла профессия «учитель». На протяжении всего существования человека менялись государства, менялось общество, и учитель всегда должен был успевать за этими переменами, ведь он учил и воспитывал будущие поколения. Вот и сейчас мы живем во времена глобальных перемен в мире и в нашей стране. И как всегда, современный учитель воспитывает будущих граждан нашего государства. Какими будут эти граждане, такой будет и наша страна. Так каким же должен быть современный учитель? Какими должны быть мы, претендующие на высокое звание « Учитель года»? Мы должны быть идеальным примером, непререкаемым авторитетом для детей, которые выведут нашу страну на первые места во всех отраслях; граждан, которые не бросят в беде абсолютно незнакомого человека; родителей, которые не будут отказываться от своих детей; сыновей и дочерей, которые не будут отдавать своих родителей в дома престарелых. Каждый из нас должен сказать себе: « Таким должен быть я….»
Проработав 6 лет в школе, я задаю себе вопрос, а я современный учитель и каким он должен быть? « Привет? Как дела? Кем работаешь? Где?». « Учителем в сельской школе…» . Разговор на эту тему прекращается. Дальше мы болтаем о семье, детях, ситуации в стране. Это мои однокурсники, найдя меня через 7 лет после окончания университета, интересуются мной. Они не понимают почему я, закончив институт с красным дипломом, работаю там, где нет больших заработных плат, премий, карьерного роста. Да, у меня другая жизнь, не такая как у них. Но у меня до сих пор бьется сердце от радости, когда я вхожу в класс и вижу добро в смущенных глазах детей, когда вижу своих выпускников, которые с удовольствием рассказывают мне о своей жизни, о своих успехах. Я всегда хотела быть учителем и осуществила свою мечту. Для меня результат моего труда выражается не в оценке, которую я ставлю в аттестат, а в успехах моих учеников в средне – специальных и высших учебных заведениях, а также в самой жизни. Если у них сложилась семья, растут дети, карьера, значит, я не зря входила в класс, не зря отдавала им свою душу.
На мой взгляд, перед нами стоит великая задача, совместить то, что требует будущее, и то, что складывалось испокон веков. Ведь еще Конфуций говорил: « Кто постигает новое, лелея старое, тот может быть учителем».
Так какие же качества учителям нужно сохранить. Я отношу к ним доброту, душевность, любовь к своему делу и к детям, знание особенностей детской психологии, умение учить и творить, непрерывное самообразование и самопознание. Эти качества должны сохраняться в учителе всегда. Они бессмертны. Но все это не будет ничего значить без взаимного уважения между учителем и учеником. Педагог каждый урок, каждую минуту, каждую секунду должен дарить детям любовь и проявлять к ним уважение. Любовь, которой так не хватает некоторым детям в семье. Уважение, которое окрыляет, которое дарит чувство уверенности в себе, самодостаточности. Учитель, любящий и уважающий своих учеников, всегда сможет добиться уважения к себе и своему труду.
Современный учитель должен оставаться верным другом для учеников. Он должен быть внимателен и справедлив ко всем, чтобы каждый из них мог получить совет и поддержку преподавателя, чувствовать его тепло, заботу и любовь в своем сердце. Для ученика важно, чтобы его воспринимали как личность со всеми его достоинствами и недостатками. Настоящий учитель – это ученик своих учеников. Я счастлива от того, что я могу сказать: « Я люблю свою работу. Люблю детей, которые встречают меня радостными глазами, люблю своих коллег, которые радуются вместе со мной и поддерживают, когда мне трудно, люблю эту страну под названием «школа»,
Что же учителю необходимо приобрести? Я считаю, современный учитель должен быть очень гибким, мобильным. Потому что с каждым днем скорость нашей жизни увеличивается, поток информации растет, требования ужесточаются. Именно поэтому учитель должен уметь хорошо ориентироваться в жизни, ведь учитель – это пример, он учит не только своему предмету, но и жизни, жизненной позиции. Учитель должен сохранять честь и достоинство в обществе. Педагог в нашей стране всегда был эталоном порядочности, честности, культуры, высоких моральных принципов.
В наше время ученики отлично владеют компьютером, пользуются интернетом, но все больше учителей замечают, что дети не умеют учиться, не умеют искать нужную информацию в книгах, ведь проще скачать что-то в сети интернет и не копаться в огромном количестве книг, выбирая главное . Педагог должен так построить свою работу, чтобы он мог «… научить детей учиться», побудить их к поиску информации. Достигается эта цель при помощи проектной деятельности, презентации, дискуссий на разные темы, бесед.
Конечно же, нельзя упустить из вида прочные знания своего предмета и основ педагогики. Развитие нашего мира и общества так стремительно, что невозможно оставаться в курсе всех событий без внимательности и постоянного самоусовершенствования себя и своих знаний.
Знаю, быть учителем трудно, но возможно. Главное, учителю надо учиться быть счастливым. Ведь несчастный учитель никогда не воспитает счастливого ученика. У счастливого педагога ученики испытывают состояние счастья: они проявляют инициативу, творят, ощущают, что их любят и желают им добра. Любимым учителем может быть только любящий детей человек. Еще Сократ более двух тысяч лет сказал: «В каждом человеке солнце, только дайте ему светиться».
TEACHER’S PROFESSION
It is known that teaching is a very difficult job of great responsibility and most specific character. There is a wide variety of work in teaching. A good teacher is not only a communicator of knowledge but a model of competence. He forms attitudes to his subject and attitudes to learning, becoming himself a symbol of educational process, a person who is teaching as well as learning.
A good teacher always regards capacities his pupils have, trying to temper his teaching methods to children’s abilities and aptitudes.
A good teacher must know the general aims of education, must know his own subject perfectly well, should plan carefully his or her work, assess pupils’ proficiency correctly, work hard to remain up-to-date in his or her subject, use a lot of different materials, equipment and teaching methods, do the best to make his or her lessons interesting, keep in contact with the pupils’ parents, help children to live in the community. School becomes a place of learning and living, of work and play.
That is why a teacher’s work involves many roles besides that of instructing pupils. At times a teacher serves as a parent surrogate, entertainer, psychotherapist and a record keeper.
Teachers who do enjoy their work show this in their classroom activity. They come to class prepared for the day’s lessons and conduct lessons in a way that suggests interest and excitement in learning, create an environment simulating children to develop their abilities.
A teacher is in the classroom to instruct. In order to do it perfectly well teachers must be able to hold the attention and the interest of the audience, to maintain an active but quiet and well-organized atmosphere at the lesson. Instruction also means giving additional help to those who are having difficulty, diagnosing the sources of their problems and giving necessary assistance.
Thus while studying at the University future teachers:
— master their knowledge;
— learn the principles of pedagogy, psychology, physiology;
— study the methods of teaching their subjects;
— make all kinds of experiments;
— develop skills how to use study aids, audiovisual aids and work with computers.
Teachers are good friends of their pupils. They want to see them competent, skilled, honest, kind and well-bred. Teachers help them to organize meetings, to hold pleasure parties, conferences and excursions. They organize hobby groups, sports activity, subject Olympiads (competitions).
Some people say that a good teacher has some of the qualities of a good actor. May be they are right. But a teacher works in quite a different way. His audience takes an active part in his play: they ask and answer questions. A teacher cannot learn his part by heart, but invent it as he goes along. There are many teachers who are fine actors in class, but are unable to take part in a stage-play.