Осенняя сказка эрик ромер

10 stars

9 stars

8 stars

7 stars

6 stars

5 stars

4 stars

3 stars

2 stars

1 star

Осенняя сказка

Рейтинг
7.4
7.4
7.4
Название
Conte d’automne
Год
1998
Жанры

драма,

комедия,

мелодрама

Страна

Франция

Режиссёр

Эрик Ромер
Сценарий
Актёры

Мари Ривьер,


Беатрис Роман,


Ален Либоль,


Дидье Сандр,


Алексия Порталь,


Стефани Дармон,


Аурелия Алькаис,


Маттьё Даветт,


Ив Алькаис
Время

1 час 52 минуты

Премьера
7 сентября 1998 в мире
DVD
20 сентября 2006

Магали сорок пять лет, по профессии она винодел, а по семейному положению вдова. После того, как взрослые дети покинули родной дом, ей немного одиноко, и ее лучшая подруга, Изабель, решает подыскать для нее нового мужа. В тайне от Магали Изабель размещает в местной газете объявление и находит приятную кандидатуру по имени Жеральд.

В то же самое время Розин (девушка сына Магали) вознамерилась познакомить потенциальную свекровь со своим бывшим учителем философии (и заодно экс-любовником) Этьеном. В итоге получается так, что на свадьбе дочери Изабель ни о чем не подозревающая Магали знакомится сразу с обоими мужчинами…

Autumn Tale
Autumn Tale FilmPoster.jpeg

Theatrical release poster

French Conte d’automne
Directed by Éric Rohmer
Written by Éric Rohmer
Produced by Françoise Etchegaray
Starring
  • Béatrice Romand
  • Marie Rivière
  • Didier Sandre
  • Alain Libolt
  • Alexia Portal
  • Stéphane Darmon
  • Aurélia Alcaïs
Cinematography Diane Baratier
Edited by Mary Stephen

Production
companies

  • Les films du losange
  • La Sept Cinéma
  • Rhône-Alpes Cinéma
Distributed by Les films du losange

Release dates

  • 7 September 1998 (Venice)
  • 23 September 1998 (France)

Running time

112 minutes
Country France
Language French
Budget $2.8 million
Box office $2.2 million[1]

Autumn Tale (French: Conte d’automne) is a 1998 French romantic comedy-drama film written and directed by Éric Rohmer, starring Béatrice Romand, Marie Rivière, Didier Sandre, Alain Libolt, Alexia Portal, Stéphane Darmon and Aurélia Alcaïs. It is the fourth and final instalment in Rohmer’s Tales of the Four Seasons series, which also includes A Tale of Springtime (1990), A Tale of Winter (1992) and A Summer’s Tale (1996).

Plot[edit]

Winemaker and widow, Magali (Béatrice Romand) is 40 years old and absorbs herself in her vineyards to distract. Her good friends Rosine (Alexia Portal) and Isabelle (Marie Rivière), individually concoct plans to get her dating again, but using their own social abilities to lure the men into their plans. Isabelle finds an appropriate middle-aged man named Gerald (a widower himself) on a dating service and makes first contact. Magali refuses to use personal ads to meet men, and her work has prevented her from having any personal life, so Isabelle has to continuously go out on dates with Gerald to warm him up.

Rosine uses her youth and sexuality as a lure with her older university professor, Etienne, who is hoping to have a relationship with the younger student. As both couples’ relationships advance, both women reveal that the plan all along was to have them date Magali-presenting a picture of her. Both men are taken aback at the deception, but find themselves curious enough to meet her.

Both independent plans come to their conclusion at the wedding of Isabelle’s daughter, when Rosine’s professor shows more interest in another youthful woman from the school. Magali meets Gerald at the wine table and they instantly create a bond discussing their Northern African experiences and lives in the winery business. Milling around the wedding, Gerald runs into Isabelle and they move to a quieter location to discuss how the first meeting unfolded. When Isabelle hugs Gerald, Magali opens the door on the couple by accident and sees the embrace. Despondent, Magali reverts into her anti-social behavior, disappointed that her friend is having an affair with a man she was connecting with.

Magali wants to leave the wedding, but her son takes the car, so she is dependent on getting a ride home. Isabelle and Gerald, not knowing that Magali had seen them hugging, offer a ride to her. On the ride home, Magali gets into an argument with the confused Gerald, who is forced to drop her off at a remote train station near Orange.

After waiting for hours, Magali gives up on the train and takes a taxi back to the wedding-hoping her son has returned the car.

Gerald also has returned to the wedding, which is near ending, to complain and tell Isabelle about the incident with Magali.

As the two converge on Isabelle, the plot is revealed and Isabelle says that the presumption of the affair with Gerald was impossible as she loves her husband. Magali and Gerald begin to laugh and decide to make another try, without all the confusing deception, at her Fall harvest party later in the month.

Cast[edit]

  • Béatrice Romand as Magali
  • Marie Rivière as Isabelle
  • Didier Sandre as Étienne
  • Alain Libolt [fr] as Gérald
  • Alexia Portal as Rosine
  • Stéphane Darmon as Léo
  • Aurélia Alcaïs as Émilia

Themes[edit]

Autumn is traditionally the time to harvest wine grapes as the cooling begins. The grapes are mature and have the correct balance of sugar for fermentation. Thematically also representative of advancing age, where middle-aged adults are approaching the second half of their lives with a balance of romanticism, pragmatism and ambition. Rohmer uses Rosine’s ambitious and naïve assumptions and compares it to the older Isabelle’s practicality and softer approach to find the right person for Magali.

Reception[edit]

Sight & Sound called it a «beautiful, witty and serene film» which «never falls into the talking-heads trap. Encounters in cars, cafés, gardens and restaurants are visually dramatised, allowing the characters’ philosophies (the action of the film, as it were) to be expressed dynamically. And this literary emphasis on language, something of a cliché with Rohmer, and the simplicity of the mise en scène rest on tight plotting in the tradition of Rohmer’s master, Hitchcock.»[2]

Stephen Holden, in excerpts re-published after the film’s New York City opening but originally written after the film’s appearance as part of the 1998 New York Film Festival, called the film «as sublimely warming an experience as the autumn sun that shines benevolently on the vineyard owned by the film’s central character, Magali (Beatrice Romand)»; although the film has its «labored moments» and «except for a twist here and there, you know where the story is going to go», the film nevertheless «evokes such a sensuous atmosphere — bird song, wind and light and shadow that delineate the season and time of day with an astonishing precision — that you are all but transported into Magali’s fields, where this year’s grapes promise to yield an especially fine vintage.»[3]

The Boston Review said «The Autumn Tale… outshines its [Tales of Four Seasons] predecessors….Throughout this film one senses that both the characters and the audience are in the hands of a great psychologist–if one knew more about the Rhône Valley, its old towns and its new factories, one would appreciate even more how Rohmer’s women are suited to their local social reality, which is filmed as carefully as they are.»[4]

Roger Ebert gave the film four stars out of four, saying «Even though I enjoy Hollywood romantic comedies like Notting Hill, it’s like they wear galoshes compared to the sly wit of a movie like Autumn Tale. They stomp squishy-footed through their clockwork plots, while Rohmer elegantly seduces us with people who have all of the alarming unpredictability of life.»[5]

Awards[edit]

The film won the Golden Osella («Best Screenplay») at the 55th Venice International Film Festival. It was selected as the 1999 Best Foreign Language Film by the National Society of Film Critics.

DVD release[edit]

In the United Kingdom, a region 2 DVD was released by Artificial Eye, with English subtitles and an interview with the writer/director.[6]

References[edit]

  1. ^ «Conte d’automne (Autumn Love) (1998) — JPBox-Office».
  2. ^ «An Autumn Tale». Sight & Sound. British Film Institute. April 1999. Archived from the original on 2008-10-16. Retrieved 2010-01-17.
  3. ^ Stephen Holden (July 9, 1999). «Mellow and Full of Charm Under the Autumn Sun». The New York Times. Retrieved 2010-01-17.
  4. ^ Alan A. Stone (Summer 1999). «Eric Rohmer’s Canvas». Boston Review. Archived from the original on 2010-06-14. Retrieved 2010-01-17.
  5. ^ Roger Ebert (August 20, 1999). «Autumn Tale». Chicago Sun-Times. Retrieved 2010-01-17.
  6. ^ «An Autumn Tale». Artificial Eye. Archived from the original on 26 February 2010. Retrieved 2010-01-17.

External links[edit]

  • Autumn Tale at IMDb
  • Autumn Tale at AllMovie
  • Autumn Tale at Box Office Mojo
  • Autumn Tale at Metacritic Edit this at Wikidata
  • Autumn Tale at Rotten Tomatoes
Autumn Tale
Autumn Tale FilmPoster.jpeg

Theatrical release poster

French Conte d’automne
Directed by Éric Rohmer
Written by Éric Rohmer
Produced by Françoise Etchegaray
Starring
  • Béatrice Romand
  • Marie Rivière
  • Didier Sandre
  • Alain Libolt
  • Alexia Portal
  • Stéphane Darmon
  • Aurélia Alcaïs
Cinematography Diane Baratier
Edited by Mary Stephen

Production
companies

  • Les films du losange
  • La Sept Cinéma
  • Rhône-Alpes Cinéma
Distributed by Les films du losange

Release dates

  • 7 September 1998 (Venice)
  • 23 September 1998 (France)

Running time

112 minutes
Country France
Language French
Budget $2.8 million
Box office $2.2 million[1]

Autumn Tale (French: Conte d’automne) is a 1998 French romantic comedy-drama film written and directed by Éric Rohmer, starring Béatrice Romand, Marie Rivière, Didier Sandre, Alain Libolt, Alexia Portal, Stéphane Darmon and Aurélia Alcaïs. It is the fourth and final instalment in Rohmer’s Tales of the Four Seasons series, which also includes A Tale of Springtime (1990), A Tale of Winter (1992) and A Summer’s Tale (1996).

Plot[edit]

Winemaker and widow, Magali (Béatrice Romand) is 40 years old and absorbs herself in her vineyards to distract. Her good friends Rosine (Alexia Portal) and Isabelle (Marie Rivière), individually concoct plans to get her dating again, but using their own social abilities to lure the men into their plans. Isabelle finds an appropriate middle-aged man named Gerald (a widower himself) on a dating service and makes first contact. Magali refuses to use personal ads to meet men, and her work has prevented her from having any personal life, so Isabelle has to continuously go out on dates with Gerald to warm him up.

Rosine uses her youth and sexuality as a lure with her older university professor, Etienne, who is hoping to have a relationship with the younger student. As both couples’ relationships advance, both women reveal that the plan all along was to have them date Magali-presenting a picture of her. Both men are taken aback at the deception, but find themselves curious enough to meet her.

Both independent plans come to their conclusion at the wedding of Isabelle’s daughter, when Rosine’s professor shows more interest in another youthful woman from the school. Magali meets Gerald at the wine table and they instantly create a bond discussing their Northern African experiences and lives in the winery business. Milling around the wedding, Gerald runs into Isabelle and they move to a quieter location to discuss how the first meeting unfolded. When Isabelle hugs Gerald, Magali opens the door on the couple by accident and sees the embrace. Despondent, Magali reverts into her anti-social behavior, disappointed that her friend is having an affair with a man she was connecting with.

Magali wants to leave the wedding, but her son takes the car, so she is dependent on getting a ride home. Isabelle and Gerald, not knowing that Magali had seen them hugging, offer a ride to her. On the ride home, Magali gets into an argument with the confused Gerald, who is forced to drop her off at a remote train station near Orange.

After waiting for hours, Magali gives up on the train and takes a taxi back to the wedding-hoping her son has returned the car.

Gerald also has returned to the wedding, which is near ending, to complain and tell Isabelle about the incident with Magali.

As the two converge on Isabelle, the plot is revealed and Isabelle says that the presumption of the affair with Gerald was impossible as she loves her husband. Magali and Gerald begin to laugh and decide to make another try, without all the confusing deception, at her Fall harvest party later in the month.

Cast[edit]

  • Béatrice Romand as Magali
  • Marie Rivière as Isabelle
  • Didier Sandre as Étienne
  • Alain Libolt [fr] as Gérald
  • Alexia Portal as Rosine
  • Stéphane Darmon as Léo
  • Aurélia Alcaïs as Émilia

Themes[edit]

Autumn is traditionally the time to harvest wine grapes as the cooling begins. The grapes are mature and have the correct balance of sugar for fermentation. Thematically also representative of advancing age, where middle-aged adults are approaching the second half of their lives with a balance of romanticism, pragmatism and ambition. Rohmer uses Rosine’s ambitious and naïve assumptions and compares it to the older Isabelle’s practicality and softer approach to find the right person for Magali.

Reception[edit]

Sight & Sound called it a «beautiful, witty and serene film» which «never falls into the talking-heads trap. Encounters in cars, cafés, gardens and restaurants are visually dramatised, allowing the characters’ philosophies (the action of the film, as it were) to be expressed dynamically. And this literary emphasis on language, something of a cliché with Rohmer, and the simplicity of the mise en scène rest on tight plotting in the tradition of Rohmer’s master, Hitchcock.»[2]

Stephen Holden, in excerpts re-published after the film’s New York City opening but originally written after the film’s appearance as part of the 1998 New York Film Festival, called the film «as sublimely warming an experience as the autumn sun that shines benevolently on the vineyard owned by the film’s central character, Magali (Beatrice Romand)»; although the film has its «labored moments» and «except for a twist here and there, you know where the story is going to go», the film nevertheless «evokes such a sensuous atmosphere — bird song, wind and light and shadow that delineate the season and time of day with an astonishing precision — that you are all but transported into Magali’s fields, where this year’s grapes promise to yield an especially fine vintage.»[3]

The Boston Review said «The Autumn Tale… outshines its [Tales of Four Seasons] predecessors….Throughout this film one senses that both the characters and the audience are in the hands of a great psychologist–if one knew more about the Rhône Valley, its old towns and its new factories, one would appreciate even more how Rohmer’s women are suited to their local social reality, which is filmed as carefully as they are.»[4]

Roger Ebert gave the film four stars out of four, saying «Even though I enjoy Hollywood romantic comedies like Notting Hill, it’s like they wear galoshes compared to the sly wit of a movie like Autumn Tale. They stomp squishy-footed through their clockwork plots, while Rohmer elegantly seduces us with people who have all of the alarming unpredictability of life.»[5]

Awards[edit]

The film won the Golden Osella («Best Screenplay») at the 55th Venice International Film Festival. It was selected as the 1999 Best Foreign Language Film by the National Society of Film Critics.

DVD release[edit]

In the United Kingdom, a region 2 DVD was released by Artificial Eye, with English subtitles and an interview with the writer/director.[6]

References[edit]

  1. ^ «Conte d’automne (Autumn Love) (1998) — JPBox-Office».
  2. ^ «An Autumn Tale». Sight & Sound. British Film Institute. April 1999. Archived from the original on 2008-10-16. Retrieved 2010-01-17.
  3. ^ Stephen Holden (July 9, 1999). «Mellow and Full of Charm Under the Autumn Sun». The New York Times. Retrieved 2010-01-17.
  4. ^ Alan A. Stone (Summer 1999). «Eric Rohmer’s Canvas». Boston Review. Archived from the original on 2010-06-14. Retrieved 2010-01-17.
  5. ^ Roger Ebert (August 20, 1999). «Autumn Tale». Chicago Sun-Times. Retrieved 2010-01-17.
  6. ^ «An Autumn Tale». Artificial Eye. Archived from the original on 26 February 2010. Retrieved 2010-01-17.

External links[edit]

  • Autumn Tale at IMDb
  • Autumn Tale at AllMovie
  • Autumn Tale at Box Office Mojo
  • Autumn Tale at Metacritic Edit this at Wikidata
  • Autumn Tale at Rotten Tomatoes

March 3 2019, 08:44

Categories:

  • Общество
  • История
  • Cancel

Осенняя сказка (Эрик Ромер, 1998, Conte d’automne)

Последний фильм из цикла «Времена года» Эрика Ромера, в которой он в полушутливом тоне с шекспировскими акцентами разыгрывает комедию отношений и знакомства. Довольно успешная, но уже не молодая владелица небольшого винодельного бизнеса Магали (Беатрис Роман) тяготится собственным одиночеством, но не знает, где ей завести отношения, так как особо нигде не общается. Ее школьная подруга Изабель (Мари Ривьер) предлагает ей дать брачное объявление, но Магали категорически против, считая, что на него откликнутся исключительно маньяки и извращенцы. Тогда Магали, будучи сама уже давно женатой женщиной, от лица подруги размещает объявление и вскоре уже встречается с тоже немолодым человеком, коммерческим советником Жеральдом (Ален Либоль). Та нравится ему, но она запланировала свести его с Магали, а для этого хочет использовать свадьбу собственной дочери. Тем временем, подруга сына Магали Розина (Алексия Порталь) также озабочена решением проблемы ее одиночества, и ведет на свадьбу профессора философии Этьена (Дидье Сандр), с которым сама когда-то встречалась, и которого хочет угомонить, познакомив со зрелой женщиной, что должное, по ее теории, отучить его бегать за молоденькими сексуальными ученицами. Праздник свадьбы начинается, люди знакомятся друг с другом, но куда попадет Купидон – не знает никто.

Картина, которая не только завершает серию фильмов «Времена года», но и в целом является подведением итогов всего основного творчества режиссера и интересного драматурга Эрика Ромера. В целом, ленту можно спокойно охарактеризовать как романтическую комедию, но она настолько тонка, элегантна и изящна, что имеет мало общего с общепринятыми мейнстримовыми канонами, хотя, безусловно, и никаким авангардом тоже не является. Это канонический ромеровский фильм, играющий мощностью сценария, острыми гранями отношений между персонажами и изобретательностью сцен, полных вновь не только яркостью провинциальных пейзажей, но и тщательно выверенными мизансценами. Как известно, Ромер был сторонником уверенно прописанного сценария с минимум пространства для импровизации, и в этот раз не отступил от своих принципов. Единственное, в чем дал себе свободу автор, так это резко повысил возрастную планку героев. Вместо привычных молодых людей с их богатством выбора личной жизни, на экране разыгрывают комедию люди среднего возраста и вошедшие в период отчаяния. Это не удивляет, ведь никто не становится моложе, и логично, что стареющий режиссер дал состариться и своим героям.

Занятно, что на главные роли Ромер пригласил актрис, которые уже у него играли ранее основных персонажей «Зеленого луча» и «Выгодной партии». И, если героиня Беатрис Роман вновь ищет мужа, то амплуа Мари Ривьер изменилось кардинально в более комедийную, фривольную сторону. Это тоже придает некоторую ностальгию и интонацию подведения итогов, чем картина, в некоторой степени, и является. Итоги, безусловно, несколько грустные. Несмотря на то, что все персонажи люди довольно успешны и все еще красивы, то для одной соблазнение мужчины для собственной подруги оказывается упражнением по возвращению в молодость, по которой она так грустит, а для другой отчаянная попытка ухватиться за интересную партию тоже выглядит печально. Но, при всех этих легких невеселых интонациях, Ромер не унывает, осень человека пусть и время, когда начинаешь задумываться о прожитой жизни, но все еще довольно большой и красивый этап, которым можно насладиться, если отбросить собственные позы и предрассудки. Что же касается более позднего творчества, то Ромер на этом завершит свои исследования моральной и романтической стороны жизни современного общества и уйдет на покой, снимая развлекательные исторические фильмы, которые имеют не так много с его основной фильмографией.

Осенняя сказка
Осенняя сказка FilmPoster.jpeg
Режиссер Эрик Ромер
Написано Эрик Ромер
В главных ролях Беатрис Романд
Мари Ривьер
Ален Либольт
Alexia Portal
Кинематография Дайан Баратье
Отредактировано Мэри Стивен
Распространяется Октябрьские фильмы (СОЕДИНЕННЫЕ ШТАТЫ АМЕРИКИ)

Дата выхода

23 сентября 1998 г. (Франция, Бельгия)
Июль 1999 (США)[1]

Продолжительность

112 минут
Страна Франция
Язык Французский
Бюджет 2,8 миллиона долларов
Театральная касса 2,2 миллиона долларов[2]

Осенняя сказка (Французский: Conte d’automne) — французский фильм 1998 года, режиссер Эрик Ромер, в главных ролях Беатрис Романд, Мари Ривьер, Ален Либольт, Дидье Сандре, Alexia Portal, и Аурелия Алькаис. Это последний фильм Ромера. Contes des quatre saisons (Сказки о четырех временах года), в который также входят Повесть о весне (1990), Сказка о зиме (1992) и Летняя сказка (1996).

Синопсис

Магали (Беатрис Роман), сорокалетняя, виноделка и вдова: она любит свою работу, но чувствует себя одинокой. Ее подруги Розин (Алексия Портал) и Изабель (Мари Ривьер) тайно хотят найти мужа для Магали.

Бросать

  • Мари Ривьер — Изабель
  • Беатрис Романд — Магали
  • Ален Либольт — Джеральд
  • Дидье Сандре — Этьен
  • Alexia Portal — Розина

Прием

Зрение и звук назвал его «красивым, остроумным и безмятежным фильмом», который «никогда не попадает в ловушку говорящих голов». Встречи в машинах, кафе, садах и ресторанах визуально драматизируются, позволяя философии персонажей (действие фильма, так сказать, ), чтобы выражаться динамически. И этот литературный акцент на языке, что-то вроде клише с Ромером, и простота мизансцена опираться на плотный замысел в традициях мастера Ромера, Hitchcock.»[3]

Стивен Холден, в отрывках, переизданных после премьеры фильма в Нью-Йорке, но первоначально написанных после выхода фильма на показ в 1998 году. Нью-Йоркский кинофестиваль, назвал фильм «таким же возвышенным согревающим опытом, как осеннее солнце, которое благосклонно светит на виноградник, принадлежащий главной героине фильма, Магали (Беатрис Романд)»; хотя в фильме есть свои «тяжелые моменты» и «за исключением поворотов здесь и там, вы знаете, куда пойдет история», фильм тем не менее «вызывает такую ​​чувственную атмосферу — пение птиц, ветер, свет и тень, которые очерчивают сезон и время суток с удивительной точностью — что вы почти перенесены на поля Магали, где виноград в этом году обещает дать особенно хороший урожай ».[4]

В Бостон Обзор сказал «Осенняя сказка… затмевает своих предшественников [Сказки четырех сезонов] …. На протяжении всего фильма чувствуется, что и герои, и зрители находятся в руках великого психолога — если бы кто-то знал о них больше. Долина Роны, его старые города и его новые фабрики, можно было бы еще больше оценить, насколько женщины Ромера подходят их местной социальной реальности, которая снимается так же тщательно, как и они «.[5]

Роджер Эберт дал фильму четыре звезды из четырех, сказав: «Хотя мне нравятся голливудские романтические комедии, такие как Notting Hill, как будто они носят галоши по сравнению с лукавством в кино вроде Осенняя сказка. Они мягко топают по своим заводным сюжетам, в то время как Ромер элегантно соблазняет нас людьми, обладающими всей пугающей непредсказуемостью жизни ».[6]

Награды

Фильм выиграл Золотая Оселла («лучший сценарий») на Венецианский кинофестиваль. Он был выбран как 1999 Лучший фильм на иностранном языке посредством Национальное общество кинокритиков.

Выпуск DVD

в объединенное Королевство, а регион 2 DVD был выпущен Искусственный глаз, с английскими субтитрами и интервью с сценаристом / режиссером.[7]

Рекомендации

  1. ^ «Разные заметки к« Осенней сказке »(1999)». Классические фильмы Тернера. Получено 2010-01-17.
  2. ^ http://www.jpbox-office.com/fichfilm.php?id=3120
  3. ^ «Осенняя сказка». Зрение и звук. Британский институт кино. Апрель 1999. Архивировано с оригинал на 2008-10-16. Получено 2010-01-17.
  4. ^ Стивен Холден (9 июля 1999 г.). «Мягкое и очаровательное под осенним солнцем». Нью-Йорк Таймс. Получено 2010-01-17.
  5. ^ Алан А. Стоун (Лето 1999 г.). «Холст Эрика Ромера». Бостон Обзор. Архивировано из оригинал на 2010-06-14. Получено 2010-01-17.
  6. ^ Роджер Эберт (20 августа 1999 г.). «Осенняя сказка». Чикаго Сан-Таймс. Получено 2010-01-17.
  7. ^ «Осенняя сказка». Искусственный глаз. Архивировано из оригинал 26 февраля 2010 г.. Получено 2010-01-17.

внешняя ссылка

  • Осенняя сказка на IMDb
  • Осенняя сказка в Гнилые помидоры
  • Осенняя сказка в Metacritic
  • Осенняя сказка в Box Office Mojo

  • Осенняя сказка сценарий для начальной школы
  • Осенняя сказка старого леса
  • Осенняя сказка рисунок на конкурс
  • Осенняя сказка речевая игра с музыкальными инструментами
  • Осенняя сказка про ежика