Рассказ о выдуманном герое


Загрузить PDF


Загрузить PDF

Вы когда-нибудь пытались написать историю о герое? Это может быть трудно. Иногда вы не знаете, как описать его или что он будет делать дальше. Если у вас когда-либо возникали трудности в написании истории о герое, эта статья для вас.

Шаги

  1. Изображение с названием Write a Story About a Hero Step 1

    1

    Подумайте над идеей своей истории. Лучше всего начать с сюжета или героя. Как только у вы придумали эти два пункта, добавляйте еще персонажей. Придумайте семью героя, друзей и несколько врагов. Дополните детали. Как зовут персонажей? Какие у них хобби? Какое у них прошлое?

  2. Изображение с названием Write a Story About a Hero Step 2

    2

    Придумайте место действия. Где живет герой? Где он(а) путешествует? Когда и в какие времена это происходит?

  3. Изображение с названием Write a Story About a Hero Step 3

    3

    Начните писать свою историю. Представьте героя. Какие у него личностные и физические качества? Как он выглядит? Где живет? Он (или она) сильный, умный, предусмотрительный…? Расскажите о ней (ней) как можно больше.

  4. Изображение с названием Write a Story About a Hero Step 4

    4

    Расскажите читателю о его семье. Умер ли кто-то из членов его семьи? Если да, то как? Какая у него репутация? Он часто путешествует? Он богатый или бедный? Как у него отношения с семьей?

  5. Изображение с названием Write a Story About a Hero Step 5

    5

    Задайте герою стремления, здания или цель. Большую часть истории он должен идти к этой цели. Обычно это цель выгодна многие людям, а не только герою.

  6. Изображение с названием Write a Story About a Hero Step 6

    6

    Представьте его помощников. Они должны помогать герою или стать его друзьями. Они должны играть важную роль в достижении основной цели героя.

  7. Изображение с названием Write a Story About a Hero Step 7

    7

    Представьте врага. Этот враг обычно является злодеем в истории. Очень часто целью героя может быть стремление победить злодея или остановить его от совершения чего-то плохого. УБЕДИТЕСЬ, ЧТО ЗЛОДЕЙ ВПИСЫВАЕТСЯ В ИСТОРИЮ! Если вам нужно совершенное зло – пишите, но если вам нужен хулиган, больше никого не добавляйте. Не перестарайтесь!

  8. Изображение с названием Write a Story About a Hero Step 8

    8

    Поставьте препятствия на пути героя. Достижение цели не будет простым. Что нужно для этого сделать? Путешествовать на большие расстояния? Бороться с врагами и их приспешниками? Добавляйте сколько угодно деталей.

  9. Изображение с названием Write a Story About a Hero Step 9

    9

    Убедитесь, что ваш герой реалистичный. Если умирает кто-то, кто ему не безразличен, подумайте о его реакции. Он не сможете пережить это за пару дней. Помните об этом во время написания.

  10. Изображение с названием Write a Story About a Hero Step 10

    10

    В конце обычно происходит схватка между героем и его врагом. Чаще всего злодей остается побежденным или искупает свою вину, но это ваша история и вы можете придумать какую угодно концовку даже если побеждает злодей.

  11. Изображение с названием Write a Story About a Hero Step 11

    11

    Подумайте о последствиях. Если герой побеждает, обычно он заслуживает признание и уважение. Если победит злодей, что произойдет потом? Это будет плохая концовка? Убьют ли друзья героя этого злодея? Или злодей победит, чтобы у истории было продолжение?

    Реклама

Советы

  • Вам не обязательно следовать всем этим шагам или только этим советам, а также не нужно придерживаться именно этого порядка. Будьте креативны, это ваша история!
  • Если вы застряли, почитайте книги в поисках вдохновения или перейдите к другой части истории. Вам не обязательно писать все по порядку. Если вы все же застряли или не хотите писать, попытайтесь изменить ту часть, над которой работаете. Возможно, она скучная и поэтому вам не хочется ничего писать.
  • Старайтесь избегать широко распространенных сюжетов, которые встречаются в книгах. Например, истории о том, как группа парней и девушек сражается с гигантами. Если ваша история уникальна, людям будет интереснее ее читать, а вам писать.

Реклама

Предупреждения

  • Не крадите идеи из книг!

Реклама

Что вам понадобится

  • Ручка и бумага, или компьютер с программой word или подобной.
  • Воображение и изобретательность

Об этой статье

Эту страницу просматривали 8661 раз.

Была ли эта статья полезной?

                                                      Ученицы 3 класса: Гордеевой Натальи

                             Сочинение – рассказ

Мой любимый сказочный человечек «Чиполлино».

                                          План

  1. Как зовут героя?
  2. Описание внешности (портрет).
  3. Где живёт герой?
  4. Любимые занятия.
  5. Характер героя.
  6. Отношение автора к герою.
  7. Моё отношение к герою.

 Здравствуйте! Давайте познакомимся. Меня зовут Чиполлино. Я хочу рассказать вам ребята, немного о себе.

     Я маленького роста, с зелёными глазами. На голове у меня пучок зелёных волос, одеваюсь я скромно, так как живу в большой семье, и у нас нет денег, чтобы одеваться богато.

     Сейчас я очень много путешествую по земле, а до своего странствования жил я в деревянной хибарке, размером чуть больше ящика.

      Когда кум Тыква рассказал мне о мастере Виноградинке и о его мастерстве сапожника, я заинтересовался этой работой и стал хорошим помощником.

    Расскажу вам о своём характере. Стараюсь всегда быть весёлым, не падать духом. Ещё я справедливый, с чувством юмора, добрый.

    Исходя из изложенного в книге, автор относится к герою очень хорошо. Он волнуется за Чиполлино, жалеет его, помогает в трудные минуты.

     Мне симпатичен этот герой тем, что он никогда не считается с мнением других, а поступает по справедливости. Доброта к другим и взаимовыручка заставляют относится к нему с ещё большим уважением.

                                               Ученицы 3 класса: Васильевой Светланы

                                  Сочинение

     «МОЙ ЛЮБИМЫЙ СКАЗОЧНЫЙ ГЕРОЙ».

       Здравствуйте, ребята! Мой любимый сказочный герой – КАРЛСОН.

       Карлсон – это маленький толстенький человечек. На животе у него кнопка, за спиной моторчик с пропеллером.

        Мой герой живёт в маленьком домике, на крыше. Его домик спрятан за большой дымовой трубой одного из шведских домов.

       Карлсон любит летать, шалить.

       Мой герой самоуверенный человечек, выдумщик, любознательный, важный, любит шалости, но боится ответственности, сластёна.

       Автор повести своего героя описывает с любовью и восхищением.

       Мне этот маленький шалун очень понравился, можно сказать, я в него влюблена.


                                        Ученицы 3 класса: Ленских Ангелины

Сочинение – рассказ о сказочном человечке.

                        «ЧИПОЛЛИНО»

Моего героя зовут Чиполлино. Его имя означает – луковка.

 У Чиполлино голубые глаза, курносый нос и весёлая улыбка.

Он живёт на окраине города со своими братьями и с папой. Живут они бедно, но дружно.

Чиполлино любит в мастерской у мастера Виноградинки чинить обувь.

По характеру мой герой добрый, весёлый, жизнерадостный.

Автор к Чиполлино относится хорошо. Он ему помогает, подсказывает как поступить.

Я к Чиполлино отношусь с доброй душой, как сказочный герой он мне очень нравится.

Братец Кролик

План

1. Кто такой братец Кролик?
2. Какой он в сказке? В чём это проявляется?
3. Каково твое отношение к Кролику?

Братец Кролик – главный герой сказки «Как братец Кролик заставил братца Лиса, братца Волка и братца Медведя луну ловить».

Кролик умный, проворный и насмешливый герой. Все свои проделки он делает для того, чтобы защититься от братца Лиса. У братца Кролика всегда есть хороший план действий, он хороший организатор.

Братец Кролик хороший (превосходный ) артист. Он играет удивление, суетится, делает вид, что хочет залезть в пруд. Кролик увлекает всех героев войти в воду, чтобы поймать луну, а сам остается на берегу. При этом он ещё и советует другим, как лучше ловить луну. Братец Кролик остроумный. Он всегда говорит много, убедительно и с юмором.

Мне больше всего нравится в братце Кролике ____________

Какое качество в братце Кролике не нравится? ___________________

Карлсон

План

1. Кто такой Карлсон.
2. Описание внешности (портрет).
3. Где живёт Карлсон.
4. Характер и поступки.
5. Речь (как он говорит).
6. Отношение Карлсона к Малышу.
7. Как автор относится к своему герою.
8. Мое отношение к Карлсону.

1. Карлсон – сказочный человечек из повести шведской писательницы Астрид Линдгрен «Малыш и Карлсон, который живёт на крыше».

2. Карлсон – это маленький, толстенький человечек, который умеет летать. Стоит ему только нажать кнопку на животе, как у него за спиной начинает работать хитроумный моторчик. Когда пропеллер раскрутиться как следует, Карлсон взмывает ввысь с таким важным видом, словно он какой-нибудь директор. Карлсон называет себя мужчиной в самом расцвете сил.

3. Карлсон живёт в маленьком домике на крыше. Домик этот спрятан за большой дымовой трубой.

4. Карлсон очень общительный и любознательный, добрый и смешной сластёна. Малыш дружит с Карлсоном, потому что с ним интересно и весело. Он самый лучший в мире выдумщик и проказник. Но Карлсон не любит отвечать за свои поступки. Иногда он говорит неправду, обижается, ворчит, хвастается и бывает неряшливым. Но, несмотря на это, он хороший друг.

5. Карлсону нравиться общаться с Малышом. Он научил Малыша не унывать и преодолевать трудности.

6. Карлсон любит часто повторять фразы «Пустяки, дело житейское», «Спокойствие, только спокойствие». Из любой сложной ситуации он может найти выход. Он самоуверенный.

7. Астрид Линдгрен любит своего сказочного человечка, хотя у него кроме положительных, есть и отрицательные черты.

8. Мне нравится Карлсон тем , что он мечтатель и озорник, всегда приходит на помощь Малышу и может его поддержать и развеселить.

Мальвина

План

1.Кто такая Мальвина.
2. Описание внешности (портрет).
3. Домик Мальвины.
4. Характер и поступки.
5. Речь (как она говорит).
6. Как автор относится к своей героине.
7. Мое отношение к Мальвине.

1. Кто такая Мальвина.

Мальвина – героиня сказочной повести Алексея Толстого «Золотой ключик, или приключение Буратино».

2. Внешний вид.

Мальвина – кукла. У неё голубые волосы. На волосах бант. Одета Мальвина в пышное платьев складочку. Девочка-кукла красива и очень опрятна.

3. Где живет героиня.

Мальвина живёт в маленьком домике, который расположен на полянке. У неё кукольная посуда и кружевная кукольная кровать. Домик куклы Мальвины тоже кукольного размера.

4. Характер и поступки.

Мальвина – очень добрый сказочный человечек. За это её любят животные и насекомые. Они помогают ей во всём. Девочка воспитанная, аккуратная и прилежная. Она хочет воспитать и обучить Буратино. Но у неё не всё получается. Иногда Мальвина бывает даже строгой. Девочка-кукла к любому делу относится серьезно. В трудную минуту она оказывается хорошим другом и приходит на помощь Буратино.

5. Речь (как она говорит).

Говорит Мальвина учтиво. Она вежливо относится ко всем. Обращается уважительно на «вы».

6. Как автор относится к своей героине.

Алексей Толстой показывает читателям Мальвину положительным героем, хотя иногда она бывает излишне строгой и серьёзной.

7. Мое отношение к Мальвине.

Мне Мальвина понравилась тем, что она
_____________ или: Мальвина мне не понравилась, потому что ____________________

Рассказ о Винни-Пухе

План

1. ………………………..
2. ………………………..
3. ………………………..

Винни-Пух – главный герой сказочной повести Алана Милна «Винни-Пух и все-все-все».

Своим поведением он напоминает маленького и глупенького ребенка: все время болтает, придумывает разных страшных зверей и боится их. Несколько раз Винни-Пух со своим другом обошёл ольховую рощицу, пытаясь выследить по следам на снегу страшного Буку. Он волновался, но не хотел этого показывать.

Винни-Пух очень любознательный и наблюдательный, его всё интересует. Он фантазёр.

Винни-Пух — хороший друг, он умеет дружить и не любит ссориться.

Рассказ о диком коте Симбе

План

1. Где живет кот Симба?

2. Чем он занимается?

3. Какой он в сказке? В чём это проявляется?

4. Каково твое отношение к коту Симбе?

Кот Симба – главный герой африканской сказки «Похождения дикого кота Симбы». У кота нет хозяина, он живёт в лесу, рядом с африканской деревней.

Пропитание кот Симба добывает себе сам. Но он не охотится на птиц, а обманывает их. Кот Симба говорит голубям, что он – Царь котов и умеет летать, и ни один зверь от него не может убежать. Птицы голуби ему верят. Поэтому каждый раз кот Симба выбирает двух упитанных голубей и съедает их. Коту везёт. Падая с высоты, на которую его подняла Сова, он умудряется упасть в большой кувшин с мёдом и наесться. Кот Симба любит похвастаться и подшутить. Так он вызывает на поединок Слона и Гиппопотама. Кот Симба доказывает им, что не тот сильный, в ком больше мяса, и что ум стоит гораздо больше силы.

Мне нравится этот герой африканской сказки, потому что Симба – умный, догадливый, ловкий, хитрый и везучий кот.

Рассказ о диком коте Симбе

План

1. Где живет кот Симба?
2. Чем он занимается?
3. Какой он в сказке? В чём это проявляется?
4. Каково твое отношение к коту Симбе?

Пиши простым карандашом (если нужно исправить написанное, используй ластик).

………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………

Устный рассказ о Даанышман

План

  1. Как зовут эту героиню сказки?
  2. Кем она была?
  3. Как она стала ханшей?
  4. Какие совершала поступки?
  5. Всегда ли правильно она поступала?
  6. Какими качествами она обладает?
  7. Ваше отношение к этому герою?

1. Даанышман – главная героиня киргизской народной сказки «Мудрая девушка». Имя Даанышман значит мудрая.

2. Она была бедной, но умной девушкой.

3. Даанышман смогла отгадать три загадки молодого хана Болотбека и стала его женой – ханшей.

4. Она всегда помнила о бедняках и помогала им.

5. Однажды сильно провинился перед ханом один джигит. И он должен был умереть. Ханше Даанышман стало его жалко, и она научила джигита, как избежать смерти. Хан сильно разозлился на свою жену, потому что она ослушалась своего мужа.

6. Но Даанышман нашла выход из такой сложной ситуации. Хан осознал, что был несправедлив по отношению к своей жене. Даанышман – умная, спокойная, терпеливая, заботливая и любящая жена.

7. Мне нравится главная героиня тем, что

__________________________________

__________________________________

Подготовь устный рассказ
о сказочном человечке хоббите Бильбо Беггинсе.

РАССКАЖИ РОДИТЕЛЯМ О БИЛЬБО БЕГГИНСЕ.

Раскрась (ПО ЖЕЛАНИЮ) КАРТИНКУ

План

Вступление
1. Внешность героя.
2. Его жилище.
3. Любимые занятия и привычки.
4. Характер героя.
5. Отношение автора к герою.
6. Чем понравился вам сказочный человечек.

Бильбо Беггинс – главный герой сказочной повести Джона Толкина «Хоббит». Хоббиты – это сказочные человечки.

1. Бильбо Беггинс низкого роста, вполовину человеческого, даже пониже гномов. Бороды у хоббита нет. Волшебного у него тоже ничего нет, если не считать умение быстро и бесшумно исчезать. У хоббита толстенькое брюшко. Одевается он ярко, в одежду зелёного и жёлтого цветов. Башмаков он не носит, потому что на ногах у него от природы жёсткие кожаные подошвы и густой тёплый бурый мех. На голове курчавые волосы. У хоббита длинные темные ловкие пальцы на руках и добродушное лицо. Смеется он густым утробным смехом.

2. Живет Бильбо в тёплой благоустроенной норе с кладовыми, в которых много запасов, потому что Бильбо любит вкусно поесть.

3. Мальчиком Бильбо много упражнялся, швыряя камни в разные предметы. Став взрослым хоббит отдавал много времени метанию колец, стрельбе по прутику, игре в кегли, шары и другим играм метательного и швырятельного свойства. Бильбо умеет пускать дым кольцами, загадывать загадки и стряпать.

4. Бильбо Беггинс — смелый и бесстрашный хобит. Он вступает в бой с гигантскими пауками, спасая своих друзей гномов. Чтобы раззадорить пауков , Бильбо сочиняет дразнилки экспромтом ( на ходу) и громко поёт. Он находчив и решителен в трудную минуту.

5. Автор повести (Джон Толкин) любит своего героя, переживает и радуется вместе с хоббитом.

6. Мистер Бильбо Беггинс – положительный сказочный герой. Мне он понравился тем, что

_____________________________________

_____________________________________

Чиполлино

План рассказа

1.Кто такой Чиполлино.
2. Описание внешности (портрет).
3. Где живёт Чиполлино.
4. Характер и поступки.
5. Речь (как она говорит).
6. Как автор относится к своему герою
7. Мое отношение к Чиполлино.

Чиполлино – главный герой сказочной повести Джанни Родари «Приключения Чиполлино».

1. Чиполлино в переводе с итальянского языка означает «луковка». Мальчик-луковка из большой луковой семьи и живет вместе с братьями в деревянной лачуге на краю деревни.

2. Выглядит Чиполллино как все мальчишки, только его голова имеет форму луковички и от него пахнет луком.

3. Чиполлино совершает смелые поступки. Например, он смог одурачить пса Мастино, которого поселил синьор Помидор в домик кума Тыквы. Хотя Чиполлино было жалко изнывающего от жары пса, но нужно было помочь куму Тыкве. Мальчик-луковка придумал правдоподобную историю про волшебную бутылочку с водой и про профессоров, которые очистили воду от микробов. Наивный пёс поверил и выпил воду со снотворным порошком. Сонного Мастино мальчик-луковка понес к замку, где жили графини Вишенки и кавалер Помидор. Таким образом Чиполлино защитил кума Тыкву.

Чиполлино борется за справедливость. По характеру мальчик-луковка добрый, находчивый,  трудолюбивый, веселый, с чувством юмора.

4. Со взрослыми Чиполлино разговаривает вежливо, он умный и воспитанный мальчик.

5. Джанни Родари положительно относится к человечку-луковке, это видно из того, как автор описывает поступки героя. Автор на стороне Чиполлино.

6. Мне Чиполлино понравился тем, что у него много друзей, и он борется за справедливость.

План рассказа о сказочном человечке

1. Кто такой главный герой.

2. Описание внешности (портрет).

3. Где живёт сказочный герой.

4. Характер и поступки.

5. Речь (как она говорит).

6. Как автор относится к своему герою.

7. Мое отношение к персонажу.

………………………………………………………

………………………………………………………


Download Article


Download Article

Whether you want to write a story about a super hero, an epic hero, or some other type of hero, you can write an engaging character with a little time and effort. Develop a hero character by incorporating specific traits and considering your hero’s goals. Then, arrange your story according to the Hero’s Journey format developed by Christopher Vogler. This will help to ensure that your hero is likable and that your hero’s story engages your readers.

  1. Image titled Write a Story About a Hero Step 1

    1

    Identify your hero’s goal or purpose. Think about who your hero is and what they want. Identify their reason for being, what they value most, and what is missing from their life. Understanding and developing your hero’s motivations will be the driving force for your entire story, so it’s important to make this as detailed as possible.[1]

    • For example, perhaps your hero has to find a special resource that will allow them to repair a machine that cleans all of the water for their village. Or, perhaps someone the hero loves has been kidnapped and they need to seek out and fight the villain who took this person from them.

    Tip: Try freewriting, clustering, or another invention activity to help you develop ideas about your hero’s motivations. Get as many ideas down as you can before you begin writing. This will help to provide you with some direction and make it easier to tell your hero’s story.[2]

  2. Image titled Write a Story About a Hero Step 2

    2

    Develop traits that will make your hero likable. A good hero is not only someone with extraordinary abilities, it is also someone people look up to and would love to have as a friend. Think about what makes your hero likable and how you can incorporate these traits into your story.[3]

    • For example, your hero might be the son of a blacksmith who is skilled at sword fighting, but incredibly humble about their abilities and unwilling to enter competitions.
    • Or, your hero might be a beautiful young princess who prefers blue jeans to ball gowns and who isn’t above working alongside her own staff when there’s a crisis.

    Advertisement

  3. Image titled Write a Story About a Hero Step 3

    3

    Give your hero flaws to make them more realistic. A perfect hero will be less likable and also harder for readers to relate to. It’s important to give your hero some flaws as well. Your hero needs to seem human even if they’re an immortal, such as a god or goddess. Think about what your hero’s weaknesses might be and how you could weave those into your story.[4]

    • For example, your hero might be clumsy, gullible, hot-tempered, or impatient.

    Tip: Try to avoid giving your hero flaws that might make them seem evil. For example, don’t portray your hero’s flaw as making fun of other people or being physically abusive to someone. This will make them seem more like a villain than a hero.

  4. Image titled Write a Story About a Hero Step 4

    4

    Identify how your hero will grow from their experiences. Demonstrating your hero’s growth is an important part of writing a story about a hero.[5]
    Think about what changes your hero needs to make to overcome their biggest obstacle or to obtain the object of their quest. Knowing this ahead of time will help you to plan your story out and provide your hero with opportunities to develop the skills they need to be successful.[6]

    • For example, perhaps your hero needs to gain self-confidence and overcome a fear of public speaking. To give them practice, they might have a couple of opportunities where they will have to get the attention of a small crowd or a room full of people. This could be leading up to a scene where they have to speak in front of thousands of people to achieve their objective.
  5. Advertisement

  1. Image titled Write a Story About a Hero Step 5

    1

    Introduce the ordinary world of your hero. Even if the world your hero lives in is far from ordinary to your readers, it is still the ordinary world for your hero. Describe the world that they live in and show them going about their normal day-to-day activities in that world. Explain their roles and responsibilities in the world and what a typical day looks like for your hero.[7]

    • For example, the ordinary world in Toy Story is Andy’s bedroom when the toys are alone and come to life. Woody serves as Andy’s toy when Andy wants to play with him, and Woody also conducts toy meetings when Andy is not around.[8]

    Tip: You don’t need to include every single component of the Hero’s Journey to create a solid story, and you can also include the elements in a different order if that makes more sense for your story.

  2. Image titled Write a Story About a Hero Step 6

    2

    Include an initial conflict or call to adventure. This is the first problem that your hero will face. It might not be life-threatening, but it will be a problem for your hero nonetheless. Describe how that problem comes about and show how your hero responds to it. This is a good opportunity to show some of your hero’s likable traits and their flaws.[9]

    • The conflict or call to adventure in Toy Story is when Woody is replaced by Buzz Lightyear. Woody feels rejected and his visible hurt feelings add to his likeability, but he is also very jealous of all of the attention Buzz is getting. Woody’s jealousy is one of his flaws.[10]
  3. Image titled Write a Story About a Hero Step 7

    3

    Show that the hero is hesitant to go on the adventure. After you describe what adventure or conflict your hero is faced with, show how they refuse or deny it. This may take the form of your hero directly refusing to go on an adventure, or it might be a different kind of denial, such as denying their feelings or denying the truth about something. Your hero might cite practical reasons for refusing the call, but often the hero refuses to go on an adventure out of fear.[11]

    • In Toy Story, Woody refuses the call to adventure by denying that Buzz is Andy’s new favorite toy. He also denies his own feelings and that he is jealous of Buzz. Woody’s fear of no longer being the favorite is what drives him to deny what is actually happening.[12]
  4. Image titled Write a Story About a Hero Step 8

    4

    Provide a mentor or guide for your hero. When your hero finally starts to accept that they might need to go on the adventure, they will need someone to guide them. Usually, the hero’s mentor will be someone with much more experience than they have. However, it might also be a peer who has a different skill set than they do and who they can learn from.[13]

    • In Toy Story, Woody’s mentor is Buzz. Even though Buzz is new to Woody’s world, he has different abilities than Woody does. Woody learns new things from Buzz while they are in the outside world.
    • Another good example of a hero’s guide or mentor in a story is Obi-Wan Kenobi in Star Wars. He teaches Luke the ways of the Jedi so that Luke can go on his adventure.[14]
  5. Image titled Write a Story About a Hero Step 9

    5

    Describe the hero as passing the point of no return. This is also known as “crossing the threshold.” At this point in the story, the hero must go on the adventure to stop something terrible from happening or because they have no choice. Explain what happens to your hero or to someone in your hero’s world that forces them to pursue their quest.[15]

    • For example, in Toy Story, Woody is forced to go on his adventure after Buzz falls out the window. Buzz falling out the window and Woody encountering him in the car after that happens is when they are over the threshold.[16]
  6. Image titled Write a Story About a Hero Step 10

    6

    Make your hero encounter tests, allies, and enemies. Your hero needs to undergo tests to grow. Introducing your hero to new allies and enemies will provide them with assistance and resistance as they work towards their ultimate objective. Think about how you can integrate tests, allies, and enemies into your hero’s journey to move the story forward and make it more interesting.[17]

    • For example, in Toy Story, Woody and Buzz are tested when they have to work together to find Andy in the arcade. In the arcade, they also meet some new friends, such as the aliens in the claw machine. They also face off with an enemy: Sid, the kid next door who tortures toys.[18]
  7. Image titled Write a Story About a Hero Step 11

    7

    Show the hero approaching the special world or heart of the story. As the story progresses, your hero will get closer and closer to their objective. Describe how your hero glimpses the objective and what still stands in their way. These obstacles might be external, such as an enemy or difficult task, or they might be internal, such as overcoming their pride and asking for help.[19]

    • For example, in Toy Story, Woody and Buzz end up in Sid’s bedroom and Woody can see his home from where they are. However, the other toys are still leery of him and he cannot return home until he lets go of his jealousy and works with Buzz to get back.
  8. Image titled Write a Story About a Hero Step 12

    8

    Provide the hero with their biggest challenge yet. At this point in the story, the hero must face the biggest challenge of their journey. This might involve defeating a powerful enemy or obtaining a special item. Describe what your hero must do to overcome this challenge.[20]

    • This is a great opportunity to show how your hero has grown through their adventures.[21]
      For example, your hero might demonstrate a skill that their mentor tried to teach them, but they struggled to master until this moment.
    • In the example of Toy Story, Woody’s greatest challenge is teaming up with Buzz and the other toys in Sid’s room to stop Sid from hurting any more toys. They come up with a plan together and work as a team to scare off Sid.[22]
  9. Image titled Write a Story About a Hero Step 13

    9

    Allow the hero to obtain the object of their quest. After your hero has overcome their biggest challenge, they can obtain the item or other object of their quest. This might be a physical item, such as a key or magic sword, or something symbolic, such as earning the respect of an important figure in their life or gaining a meaningful title.[23]

    • For example, in Toy Story, Woody and Buzz escape from Sid’s home and Woody has overcome his jealousy of Buzz. They’ve developed a meaningful friendship as a result of their adventures.
  10. Image titled Write a Story About a Hero Step 14

    10

    Steer your hero back towards their home, but with a final test. Although your hero has overcome the major obstacle in their story, you may also include one last test for your hero to endure. This test can help to emphasize the hero’s growth over the course of your story and provide closure on something that the hero has been struggling to achieve in the background of the story.[24]

    • For example, in Toy Story, Woody’s final test is when he has to trust in Buzz and accept his help to get back to Andy. Buzz uses his special skills to get them to the car, and Woody shows that he is no longer jealous of Buzz. He is amazed by him and gladly accepts his help.[25]
  11. Image titled Write a Story About a Hero Step 15

    11

    Demonstrate how your hero has changed after their experiences. Your hero may undergo a symbolic or actual death as a result of their ordeal, and then they must also undergo a resurrection. This is when you show how your hero has changed as a result of where they have been and what they have done.[26]

    • For example, Woody compliments Buzz rather than poking fun at him showing that he has grown from the beginning of the story when he was jealous of Buzz and picking fights with him.
    • In some stories, such as Harry Potter and the Deathly Hallows, the hero actually dies temporarily. Harry Potter dies, has a vision or visits a place between life and death, and then he is resurrected with new strength to defeat Lord Voldemort.
  12. Image titled Write a Story About a Hero Step 16

    12

    Bring your hero back home with their quest completed. After your hero has completed the final task, describe the new normal of the hero’s world. This might look much like the beginning of the story, but with a small, yet noticeable improvement that the hero’s successful adventure has created.[27]

    • For example, in Toy Story, the new normal is much like the beginning of the story. However, instead of Woody running the toy meeting on his own, he is co-running it with Buzz. This shows that their friendship is still intact and that there is peace and harmony in Andy’s room.
  13. Advertisement

Add New Question

  • Question

    How do I get a name for the hero and villain?

    Rey Starchaser

    Rey Starchaser

    Top Answerer

    A good way to find interesting names is to search online. There are a ton of baby name websites and name generators that you can use. For example, if you were writing a story that took place in medieval times, you could search, «Cool medieval names.»

  • Question

    How do I start a story? I am really bad at starting stories, but after the first few chapters, it gets pretty easy.

    Community Answer

    Before you start writing, outline a plot. Think up how you want to get to those easier parts. Try to avoid starting off super big, because that leaves you nowhere to grow too. Include some foreshadowing!

  • Question

    How do I start a superhero story?

    Community Answer

    If your superhero is a normal human, start with how his life was before he became a superhero. Then write about how he became a superhero.

See more answers

Ask a Question

200 characters left

Include your email address to get a message when this question is answered.

Submit

Advertisement

Video

References

  1. Grant Faulkner, MA. Professional Writer. Expert Interview. 8 January 2019.
  2. Grant Faulkner, MA. Professional Writer. Expert Interview. 8 January 2019.
  3. Grant Faulkner, MA. Professional Writer. Expert Interview. 8 January 2019.
  4. http://inkandquills.com/2015/12/24/writing-101-creating-a-successful-hero-and-villain/
  5. https://jerryjenkins.com/character-development/
  6. Grant Faulkner, MA. Professional Writer. Expert Interview. 8 January 2019.
  7. Grant Faulkner, MA. Professional Writer. Expert Interview. 8 January 2019.
  8. https://www.youtube.com/watch?v=iUMSfhWLpnc&feature=youtu.be&t=59
  9. Grant Faulkner, MA. Professional Writer. Expert Interview. 8 January 2019.

About This Article

Article SummaryX

You can write a story about a hero by creating a hero with specific traits and goals that they must accomplish. Start by identifying who your hero is and what they want so their driving motivation is clearly defined. Then, add traits that will make your hero more likable and interesting. For instance, you could make your hero a humble farmer who develops the ability to move things with his mind. Introduce the world your hero lives in so you can set the scene. Include an initial conflict or call to action that your hero is hesitant to respond to. As your hero goes on their journey, they’ll have tests and challenges to overcome before they’re able to make it back home. For tips about how to use freewriting to develop a story about a hero, keep reading!

Did this summary help you?

Thanks to all authors for creating a page that has been read 142,660 times.

Reader Success Stories

  • Damilola Olumide-Attah

    Damilola Olumide-Attah

    Jul 24, 2019

    «I have been trying to look for ideas to write a superhero book, and once I opened this article, I got a lot of…» more

Did this article help you?


Download Article


Download Article

Whether you want to write a story about a super hero, an epic hero, or some other type of hero, you can write an engaging character with a little time and effort. Develop a hero character by incorporating specific traits and considering your hero’s goals. Then, arrange your story according to the Hero’s Journey format developed by Christopher Vogler. This will help to ensure that your hero is likable and that your hero’s story engages your readers.

  1. Image titled Write a Story About a Hero Step 1

    1

    Identify your hero’s goal or purpose. Think about who your hero is and what they want. Identify their reason for being, what they value most, and what is missing from their life. Understanding and developing your hero’s motivations will be the driving force for your entire story, so it’s important to make this as detailed as possible.[1]

    • For example, perhaps your hero has to find a special resource that will allow them to repair a machine that cleans all of the water for their village. Or, perhaps someone the hero loves has been kidnapped and they need to seek out and fight the villain who took this person from them.

    Tip: Try freewriting, clustering, or another invention activity to help you develop ideas about your hero’s motivations. Get as many ideas down as you can before you begin writing. This will help to provide you with some direction and make it easier to tell your hero’s story.[2]

  2. Image titled Write a Story About a Hero Step 2

    2

    Develop traits that will make your hero likable. A good hero is not only someone with extraordinary abilities, it is also someone people look up to and would love to have as a friend. Think about what makes your hero likable and how you can incorporate these traits into your story.[3]

    • For example, your hero might be the son of a blacksmith who is skilled at sword fighting, but incredibly humble about their abilities and unwilling to enter competitions.
    • Or, your hero might be a beautiful young princess who prefers blue jeans to ball gowns and who isn’t above working alongside her own staff when there’s a crisis.

    Advertisement

  3. Image titled Write a Story About a Hero Step 3

    3

    Give your hero flaws to make them more realistic. A perfect hero will be less likable and also harder for readers to relate to. It’s important to give your hero some flaws as well. Your hero needs to seem human even if they’re an immortal, such as a god or goddess. Think about what your hero’s weaknesses might be and how you could weave those into your story.[4]

    • For example, your hero might be clumsy, gullible, hot-tempered, or impatient.

    Tip: Try to avoid giving your hero flaws that might make them seem evil. For example, don’t portray your hero’s flaw as making fun of other people or being physically abusive to someone. This will make them seem more like a villain than a hero.

  4. Image titled Write a Story About a Hero Step 4

    4

    Identify how your hero will grow from their experiences. Demonstrating your hero’s growth is an important part of writing a story about a hero.[5]
    Think about what changes your hero needs to make to overcome their biggest obstacle or to obtain the object of their quest. Knowing this ahead of time will help you to plan your story out and provide your hero with opportunities to develop the skills they need to be successful.[6]

    • For example, perhaps your hero needs to gain self-confidence and overcome a fear of public speaking. To give them practice, they might have a couple of opportunities where they will have to get the attention of a small crowd or a room full of people. This could be leading up to a scene where they have to speak in front of thousands of people to achieve their objective.
  5. Advertisement

  1. Image titled Write a Story About a Hero Step 5

    1

    Introduce the ordinary world of your hero. Even if the world your hero lives in is far from ordinary to your readers, it is still the ordinary world for your hero. Describe the world that they live in and show them going about their normal day-to-day activities in that world. Explain their roles and responsibilities in the world and what a typical day looks like for your hero.[7]

    • For example, the ordinary world in Toy Story is Andy’s bedroom when the toys are alone and come to life. Woody serves as Andy’s toy when Andy wants to play with him, and Woody also conducts toy meetings when Andy is not around.[8]

    Tip: You don’t need to include every single component of the Hero’s Journey to create a solid story, and you can also include the elements in a different order if that makes more sense for your story.

  2. Image titled Write a Story About a Hero Step 6

    2

    Include an initial conflict or call to adventure. This is the first problem that your hero will face. It might not be life-threatening, but it will be a problem for your hero nonetheless. Describe how that problem comes about and show how your hero responds to it. This is a good opportunity to show some of your hero’s likable traits and their flaws.[9]

    • The conflict or call to adventure in Toy Story is when Woody is replaced by Buzz Lightyear. Woody feels rejected and his visible hurt feelings add to his likeability, but he is also very jealous of all of the attention Buzz is getting. Woody’s jealousy is one of his flaws.[10]
  3. Image titled Write a Story About a Hero Step 7

    3

    Show that the hero is hesitant to go on the adventure. After you describe what adventure or conflict your hero is faced with, show how they refuse or deny it. This may take the form of your hero directly refusing to go on an adventure, or it might be a different kind of denial, such as denying their feelings or denying the truth about something. Your hero might cite practical reasons for refusing the call, but often the hero refuses to go on an adventure out of fear.[11]

    • In Toy Story, Woody refuses the call to adventure by denying that Buzz is Andy’s new favorite toy. He also denies his own feelings and that he is jealous of Buzz. Woody’s fear of no longer being the favorite is what drives him to deny what is actually happening.[12]
  4. Image titled Write a Story About a Hero Step 8

    4

    Provide a mentor or guide for your hero. When your hero finally starts to accept that they might need to go on the adventure, they will need someone to guide them. Usually, the hero’s mentor will be someone with much more experience than they have. However, it might also be a peer who has a different skill set than they do and who they can learn from.[13]

    • In Toy Story, Woody’s mentor is Buzz. Even though Buzz is new to Woody’s world, he has different abilities than Woody does. Woody learns new things from Buzz while they are in the outside world.
    • Another good example of a hero’s guide or mentor in a story is Obi-Wan Kenobi in Star Wars. He teaches Luke the ways of the Jedi so that Luke can go on his adventure.[14]
  5. Image titled Write a Story About a Hero Step 9

    5

    Describe the hero as passing the point of no return. This is also known as “crossing the threshold.” At this point in the story, the hero must go on the adventure to stop something terrible from happening or because they have no choice. Explain what happens to your hero or to someone in your hero’s world that forces them to pursue their quest.[15]

    • For example, in Toy Story, Woody is forced to go on his adventure after Buzz falls out the window. Buzz falling out the window and Woody encountering him in the car after that happens is when they are over the threshold.[16]
  6. Image titled Write a Story About a Hero Step 10

    6

    Make your hero encounter tests, allies, and enemies. Your hero needs to undergo tests to grow. Introducing your hero to new allies and enemies will provide them with assistance and resistance as they work towards their ultimate objective. Think about how you can integrate tests, allies, and enemies into your hero’s journey to move the story forward and make it more interesting.[17]

    • For example, in Toy Story, Woody and Buzz are tested when they have to work together to find Andy in the arcade. In the arcade, they also meet some new friends, such as the aliens in the claw machine. They also face off with an enemy: Sid, the kid next door who tortures toys.[18]
  7. Image titled Write a Story About a Hero Step 11

    7

    Show the hero approaching the special world or heart of the story. As the story progresses, your hero will get closer and closer to their objective. Describe how your hero glimpses the objective and what still stands in their way. These obstacles might be external, such as an enemy or difficult task, or they might be internal, such as overcoming their pride and asking for help.[19]

    • For example, in Toy Story, Woody and Buzz end up in Sid’s bedroom and Woody can see his home from where they are. However, the other toys are still leery of him and he cannot return home until he lets go of his jealousy and works with Buzz to get back.
  8. Image titled Write a Story About a Hero Step 12

    8

    Provide the hero with their biggest challenge yet. At this point in the story, the hero must face the biggest challenge of their journey. This might involve defeating a powerful enemy or obtaining a special item. Describe what your hero must do to overcome this challenge.[20]

    • This is a great opportunity to show how your hero has grown through their adventures.[21]
      For example, your hero might demonstrate a skill that their mentor tried to teach them, but they struggled to master until this moment.
    • In the example of Toy Story, Woody’s greatest challenge is teaming up with Buzz and the other toys in Sid’s room to stop Sid from hurting any more toys. They come up with a plan together and work as a team to scare off Sid.[22]
  9. Image titled Write a Story About a Hero Step 13

    9

    Allow the hero to obtain the object of their quest. After your hero has overcome their biggest challenge, they can obtain the item or other object of their quest. This might be a physical item, such as a key or magic sword, or something symbolic, such as earning the respect of an important figure in their life or gaining a meaningful title.[23]

    • For example, in Toy Story, Woody and Buzz escape from Sid’s home and Woody has overcome his jealousy of Buzz. They’ve developed a meaningful friendship as a result of their adventures.
  10. Image titled Write a Story About a Hero Step 14

    10

    Steer your hero back towards their home, but with a final test. Although your hero has overcome the major obstacle in their story, you may also include one last test for your hero to endure. This test can help to emphasize the hero’s growth over the course of your story and provide closure on something that the hero has been struggling to achieve in the background of the story.[24]

    • For example, in Toy Story, Woody’s final test is when he has to trust in Buzz and accept his help to get back to Andy. Buzz uses his special skills to get them to the car, and Woody shows that he is no longer jealous of Buzz. He is amazed by him and gladly accepts his help.[25]
  11. Image titled Write a Story About a Hero Step 15

    11

    Demonstrate how your hero has changed after their experiences. Your hero may undergo a symbolic or actual death as a result of their ordeal, and then they must also undergo a resurrection. This is when you show how your hero has changed as a result of where they have been and what they have done.[26]

    • For example, Woody compliments Buzz rather than poking fun at him showing that he has grown from the beginning of the story when he was jealous of Buzz and picking fights with him.
    • In some stories, such as Harry Potter and the Deathly Hallows, the hero actually dies temporarily. Harry Potter dies, has a vision or visits a place between life and death, and then he is resurrected with new strength to defeat Lord Voldemort.
  12. Image titled Write a Story About a Hero Step 16

    12

    Bring your hero back home with their quest completed. After your hero has completed the final task, describe the new normal of the hero’s world. This might look much like the beginning of the story, but with a small, yet noticeable improvement that the hero’s successful adventure has created.[27]

    • For example, in Toy Story, the new normal is much like the beginning of the story. However, instead of Woody running the toy meeting on his own, he is co-running it with Buzz. This shows that their friendship is still intact and that there is peace and harmony in Andy’s room.
  13. Advertisement

Add New Question

  • Question

    How do I get a name for the hero and villain?

    Rey Starchaser

    Rey Starchaser

    Top Answerer

    A good way to find interesting names is to search online. There are a ton of baby name websites and name generators that you can use. For example, if you were writing a story that took place in medieval times, you could search, «Cool medieval names.»

  • Question

    How do I start a story? I am really bad at starting stories, but after the first few chapters, it gets pretty easy.

    Community Answer

    Before you start writing, outline a plot. Think up how you want to get to those easier parts. Try to avoid starting off super big, because that leaves you nowhere to grow too. Include some foreshadowing!

  • Question

    How do I start a superhero story?

    Community Answer

    If your superhero is a normal human, start with how his life was before he became a superhero. Then write about how he became a superhero.

See more answers

Ask a Question

200 characters left

Include your email address to get a message when this question is answered.

Submit

Advertisement

Video

References

  1. Grant Faulkner, MA. Professional Writer. Expert Interview. 8 January 2019.
  2. Grant Faulkner, MA. Professional Writer. Expert Interview. 8 January 2019.
  3. Grant Faulkner, MA. Professional Writer. Expert Interview. 8 January 2019.
  4. http://inkandquills.com/2015/12/24/writing-101-creating-a-successful-hero-and-villain/
  5. https://jerryjenkins.com/character-development/
  6. Grant Faulkner, MA. Professional Writer. Expert Interview. 8 January 2019.
  7. Grant Faulkner, MA. Professional Writer. Expert Interview. 8 January 2019.
  8. https://www.youtube.com/watch?v=iUMSfhWLpnc&feature=youtu.be&t=59
  9. Grant Faulkner, MA. Professional Writer. Expert Interview. 8 January 2019.

About This Article

Article SummaryX

You can write a story about a hero by creating a hero with specific traits and goals that they must accomplish. Start by identifying who your hero is and what they want so their driving motivation is clearly defined. Then, add traits that will make your hero more likable and interesting. For instance, you could make your hero a humble farmer who develops the ability to move things with his mind. Introduce the world your hero lives in so you can set the scene. Include an initial conflict or call to action that your hero is hesitant to respond to. As your hero goes on their journey, they’ll have tests and challenges to overcome before they’re able to make it back home. For tips about how to use freewriting to develop a story about a hero, keep reading!

Did this summary help you?

Thanks to all authors for creating a page that has been read 142,660 times.

Reader Success Stories

  • Damilola Olumide-Attah

    Damilola Olumide-Attah

    Jul 24, 2019

    «I have been trying to look for ideas to write a superhero book, and once I opened this article, I got a lot of…» more

Did this article help you?

  • Рассказ о генри о гребне и часах
  • Рассказ о выдающихся людях
  • Рассказ о герое великой отечественной войны 5 класс однкнр кратко
  • Рассказ о генри мишурный блеск
  • Рассказ о выдающемся человеке своего края